کادو مناسبتی
  • سارا آهویی |
  • سردبیر کادویاب
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • 20 بازدید |
  • 1 هفته قبل

بهترین هدایا برای ۲۲ شهریور روز گرامیداشت برنامه نویسان

۲۲ شهریور روز گرامیداشت برنامه نویسان    تصور بیشتر ماها از برنامه نو...
بهترین هدایا برای ۲۲ شهریور روز گرامیداشت برنامه نویسان

۲۲ شهریور روز گرامیداشت برنامه نویسان 

 

تصور بیشتر ماها از برنامه نویس ها معمولا یه چیز مشترکه که معمولا توی اکثر فیلم ها و سریال ها بهمون نشون میدن. حالا خیلی فرق نداره سریال ایرانی باشه یا خارجی. یه صفحه سیاه روی مانیتور و ضربات خیلی تند انگشتا روی کیبورد و در نهایت گرفتن یه نتیجه ی فوق العاده خفن و تا حدی هم غیر ممکن. تیپ و ظاهر اکثرشون هم یا از این ور بوم ، مدل و استایل هیپی ها و یا از اون ور بوم به شدت نرد و عینکی و نابغه درست شده. اما کسی اصلا می دونه این بندگان خدا دقیقا چی کار می کنن و با چه چیزهایی دست و پنجه نرم می کنن ؟ کارشون تا چه حد مهمه و چه قدر دستاوردهاشون توی زندگی ما تاثیر می ذاره ؟ چیزهایی که حتی شاید به چشم ماها نیاد ولی استفاده ازشون خیلی حیاتی و مهم باشه. بیاین تا براتون از همه چیز پرده برداری کنیم.


اهمیت روز برنامه نویس

کادو روز برنامه نویس از اون هدایاییه که معمولا زیاد به نظرتون واجب نباشه اما احتمال خیلی زیاد بعد از خوندن این مقاله براتون روشن بشه که چرا باید به خرید کادو برای این عزیزان اهمیت داد و مثل همیشه به دنبالِ اون ، مسئله ی پیدا کردن هدیه روز برنامه نویس مطرح میشه. بخوایم براتون از روز برنامه نویس بگیم باید اشاره کنیم که یه روز حرفه ایه که توی کشور روسیه توی ۲۵۶ امین روز هر سال (هگزادسیمال صدم)  جشن گرفته میشه که معادل تاریخ میلادی این روز توی سال های کبیسه ۱۲ سپتامبر و سال های معمولی ۱۳ سپتامبر میشه. حالا چرا اصلا ۲۵۶ امین روز سال ؟ این همه عدد رقم ، این روز یهو از کجا پیدا شد؟ شاید اگه علتش رو بدونین حتی برای کادو روز برنامه نویس هم بتونین ازش استفاده کنین. از اون جایی که برنامه نویس ها خیلی به اعداد و ارقام اهمیت میدن و یه سری از این عددها براشون خیلی مهمه و خیلی از قوانین و اصول توی این حرفه از ریشه ی عددها گرفته میشه اومدن عدد ۲۵۶ رو که تعداد مقدارهای متمایزیه که میشه با یه بایت نمایش داده بشه و این مقدار برای برنامه نویس ها خیلی شناخته شده هم هست رو انتخاب کردن. کادو مردانه روز برنامه نویس رو می تونین با این علم که ۲۵۶ بزرگ ترین عدد از توان ۲ هستش که توی ۳۵۶ روز سال میشه انتخاب کرد ، پیدا کنین. و البته این هدیه می تونه کادو لاکچری مردانه هم باشه.

        
اعلام رسمی روز برنامه نویس 

اما کی اصلا پیشنهاد این روز خاص رو داد ؟ و اون برنامه نویس های عزیزی که کادو روز برنامه  Htnous نویس بهشون تقدیم میشه باید مدیون کی باشن ؟ دو نفر با نام های ولنتین بالت و بعدی که شناخته میشه و از کارمندای شرکت پارالل تکنولوژی ( که یه شرکت نرم افرازی هستش ) بودن، توی سال ۲۰۰۲ شروع می کنن به امضا جمع کردن برای این که دولت روسیه بیاد و این روز رو به عنوان روز رسمی برنامه نویس معرفی کنه و شاید هم اصلا به فکر هدیه روز برنامه نویس نبودن و صرفا می خواستن به عنوان یه حرفه و علم مهم ، دنیا بهشون توجه کنه. بالاخره توی اولین ماه سال ۲۰۰۹ وزارت ارتباطات و رسانه های گروهی پیش نویس فرمان اجرایی این روز رو صادر می کنه و این داستان همچنان توی پروسه بوده تا در نهایت توی زمستون همون سال آقای رئیس جمهور فرمان رو امضا می کنه.راستی چالش دوست شناسی هم فراموش نکنید.

 

۲۲ شهریور روز گرامیداشت برنامه نویسان 


شیوه انتخاب کادو مناسب برای روز برنامه نویس

 حالا که یه آشنایی با این موضوع که روز برنامه نویس چه طوری شکل گرفت پیدا کردین باید تو همین راستا بگیم که برای انتخاب کادو روز برنامه نویس می تونین از هوش مصنوعی کادو یا چالش دوست شناسی کادویی که توی سایت در خدمت شماست و با تلاش بچه های تیم خودمون طراحی شده استفاده کنین. وقتی شما یه کادویی رو برای مناسبت خاص و یا حتی همینطورکی می خواین برای شخصی که براتون مهمه تهیه کنین بهترین لطفی که در حق خودتون و اون فرد می تونین بکنین اینه که متناسب با تیپ شخصیتی و روحیاتش اون هدیه رو انتخای کنین حالا می خواد کادو برای همکار برنامه نویستون باشه یا هر مناسب و برای هر نسبت دیگه ای. این امکانی که توی سایت ما برای اولین بار داره ارائه میشه با بالاترین دقت برای شما همین کار رو می کنه. پس با خیال راحت ازش استفاده کنین و به پیشنهاداتش اعتماد کنین. اگه دوست داشتین هم تجربه ی خودتون رو با ما به اشتراک بذارین.  

   
روز برنامه نویس در کشور چین :

توی کشور چین روز رسمی برنامه نویس تاریخ متفاوتی داره و این تاریخ توی ۲۴ ام اکتبر از سالیان  ساله که جشن گرفته میشه و کادو روز برنامه نویس تهیه و تقدیم میشه. احتمالا کنجکاو شدین بدونین که راز و رمز این یکی انتخاب چی بوده ؟ ما براتون می گیم. اکتبر میشه دهمین ماه از سال میلادی پس اگه بخوایم تاریخ ۲۴ اکتبر رو بنویسیم ۱۰۲۴ نوشته میشه که علاوه بر این که تاریخ ثابتی هستش با پیشوند باینری کِی آي هم مطابقت داره . اگه دوست دارین درباره ی اعداد باینری و این پیشوند ها اطلاعات بیشتری داشته باشین می تونین از ویکی پدیا اطلاعات خیلی خوبی پیدا کنین ما نمی خوایم این جا با این عدد رقم ها گیجتون کنیم. شاید هم تونستین بعد از خوندن و آشنایی بیشتر با این عدد ها و با استفاده از خلاقیت خودتون کادو پسرانه روز برنامه نویس درست کنین و حتی اگه احساس می کنین فرزندتون به این رشته علاقه داره چه می خواد کادو برای پسر ۱۰ ساله و کمتر باشه و چه دختر سعی کنین توی این روز و برای انتخاب یه کادو روز برنامه نویس مناسب اون رو به سمت علایقش حمایت و تشویق کنین.        


 ایده خلاقانه برای کادو روز برنامه نویس

برای کادو روز برنامه نویس می تونین از اطلاعات بالا که درباره ی نحوه ی انتخاب روز برنامه نویس براتون گفتیم، استفاده کنین و شاید دلتون خواست با خلاقیت خودتون یه آلبوم درست کنین و از این روند و بعد از اون برنامه نویس های معروف عکس و تاریخچه بنویسین و در نهایت هم برای شخصی تر کردن و ارزشمند کردن هدیه روز برنامه نویس یه عکس از فرد مورد نظر بعد از عکس و خلاصه اطلاعات از تمام افراد سرشناس و معروف این علم، بذارین و با جملات محبت آمیز و قشنگ عکس های آلبوم رو تکمیل کنین و به همین راحتی و با صرف کمترین هزینه تونستین یه ایده کادو روز برنامه نویس پسر فوق العاده خلاقانه و موندگار داشته باشین.


برنامه نویس ها دقیقا چی کار می کنن؟

استیو وازنیاک، بیل گیتس و مارک زاکربرگ قبل از این که معروف بشن و کارآفرین بشن، برنامه ‌نویس بودن. زندگی یه برنامه ‌نویس خیلی بیشتر از نوشتن کد هستش. این عزیزان مسئول اینن که تکنولوژی‌ های موبایل و قابل حمل درست کنن و نیازهای مشتری ‌ها رو بررسی کنن و به طراحی و توسعه نرم افزارها هم بپردازن. پس یه کادو روز برنامه نویس درست حسابی می تونه خستگی رو از تنشون در بیاره. اگه شما هم درگیر انتخاب برای خرید کادو هستین حتما ما رو همراهی کنین.
تیم هاگ از دانشگاه نیوهمپشایر جنوبی میگه که کار برنامه ‌نویس‌ ها شامل نوشتن، آزمایش و نگهداری کد میشه. ایشون میگن که حرفه برنامه ‌نویسی خیلی تغییر کرده و حالا شامل درک طراحی نرم ‌افزار و همکاری با افراد دیگه هم میشه که قطعا لازمه ش ساعت ها کار و دقته به خاطر همینم باید به هدیه روز برنامه نویس اهمیت بدیم. برنامه ‌نویسا با زبان ‌های مختلف مثل پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا و C++ کار می‌ کنن و از ابزارهایی مثل Git استفاده می‌کنن و از فریم ‌ورک‌ های فرانت ‌اند برای سرعت بخشیدن به کارشون کمک می ‌گیرن. با دونستن اینا موقع انتخاب کادو روز برنامه نویس ذهنتون سمت و سوی بهتری می گیره. مثل وقت هایی که برای انتخاب کادو تولد به تیپ شخصیتی شخص متولد فکر می کنین.
دکتر گری ساوارد، استاد علوم کامپیوتر، میگن که برنامه ‌نویس‌ ها نقش ‌های مختلفی دارن و مسئول تبدیل طرح ‌هایی که معماران نرم ‌افزار می ‌زنن به واقعیت هستن. برنامه ‌نویسی شامل کار توی زمینه ‌های مختلفی مثل ساخت اپلیکیشن‌ های موبایل و بازی‌ های ویدیویی میشه. اگه عزیزی دارین که به این شغل مشغوله حتما یادتون باشه که کادو مردانه روز برنامه نویس رو تهیه کنین. 


برنامه نویسی در دنیای مدرن :

توی دنیای امروز ، برنامه ‌نویسی به کارهای روزمره مثل چک کردن وضعیت آب و هوا و گشت و گذار توی شبکه ‌های اجتماعی کمک می‌کنه. طبق آمار، تا سپتامبر ۲۰۲۲، بیشتر از ۳.۵۵ میلیون اپ توی Play Store و ۱.۶ میلیون توی Apple Store وجود داشته. با بالاتر رفتن آمار استفاده از گوشی‌ های موبایل، نیاز به اپلیکیشن ‌ها و علاوه بر اون نیاز به انتخاب هدیه روز برنامه نویس هم بیشتر شده. 
یه مدرک کارشناسی توی علوم کامپیوتر می‌ تونه فارغ ‌التحصیل‌ ها رو برای ورود به بازار کار آماده کنه و مهارت‌ هایی مثل طراحی نرم‌ افزار و توسعه اپلیکیشن ‌های موبایل بهشون یاد بده.
وسط این بحث اون عزیزانی که موقع خوندن این مقاله نصف فکرشون پی انتخاب کادو سالگرد ازدواج هست ، نگران نباشین ما علاوه بر کادو روز برنامه نویس به فکر این مناسبت هم بودیم.
به جز اینا برنامه ‌نویسا می‌ تونن بازی‌ های ویدیویی طراحی کنن که از میلیون‌ ها خط کد و داستان‌ های جالب تشکیل میشه. درالد وایز، که رشته ‌اش طراحی و توسعه بازی بوده، تجربه‌ اش رو از کار توی ارتش به اشتراک میذاره و میگه که بازی ‌های ویدیویی به آموزش سربازا کمک می ‌کنه. کادو پسرانه روز برنامه نویس هم میشه بازی های ویدیویی نسل جدید رو خرید ها!
بازار بازی ‌های ویدیویی توی سال ۲۰۱۸ ارزشش ۱۳۷.۹ میلیارد دلار بوده و با رشد روز افزون، فرصت ‌های شغلی زیادی برای برنامه ‌نویسا ایجاد می ‌کنه. برنامه‌ نویسی به عنوان یه حرفه جذاب و پر تقاضا، کلی فرصت برای افراد فراهم می ‌کنه.


روز برنامه نویس و مهارت های لازم:

شما هم به برنامه ‌نویسی علاقه دارین و می‌ خواین بیشتر درباره این علم چیز میز بدونین و یادش بگیرین؟ یا فقط این جا هستین تا کادو روز برنامه نویس خوبی توی کادویاب پیدا کنین. در هر صورت بهتره که ادامه مطلب رو بخونین تا با مهارت ‌های به اصطلاح سخت و نرم که برنامه‌ نویس ها برای موفقیت نیاز دارن، آشنا بشین:
تکنولوژی الان به ستون فقرات زندگی روزمره‌ مون تبدیل شده و برنامه ‌نویسا باید به پیشرفت این تکنولوژی کمک کنن. گزینه‌ ها واقعا بی ‌پایانه دقیقا مثل گزینه های کادو زنانه روز برنامه نویس که اون هم بی پایانه: یه برنامه ‌نویس آینده‌ دار می ‌تونه اپلیکیشن ‌های انقلابی برای گوشی ‌های هوشمند بسازه، دنیای جدیدی توی بازی ‌ها خلق کنه، یا طوری که میلیون‌ ها نفر توی سراسر جهان با هم ارتباط برقرار می‌ کنن رو تغییر بده. اینا فقط چند تا از راه‌ هایی هستن که برنامه ‌نویسا روی دنیای اطرافشون تأثیر می‌ ذارن، ولی همه برنامه‌ نویسا یه سری مهارت ‌های سخت و نرم مشترک دارن که باعث موفقیتشون توی کار میشه. راستی یادتون باشه که اگه شما هم برنامه نویس هستین حتما به کادو برای خودم به مناسبت این روز و به عنوان کادو روز برنامه نویس فکر کنین چون که قطعا لیاقتش رو دارین.


مهارت ‌های سخت در برنامه نویسی:

1. زبان ‌های برنامه ‌نویسی: تسلط به زبان‌ هایی مثل پایتون، جاوا، C++، جاوا اسکریپت یا روبی خیلی مهمه. هر کدوم از این زبان ‌ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن، پس یاد گرفتن چند تاشون می‌ تونه مفید باشه.
2. ساختار داده و الگوریتم‌ ها: دونستن این که چطور داده‌ ها رو به شکل مؤثری سازمان دهی کنیم و مشکلات رو حل کنیم، برای نوشتن کد خوب مثل یه هدیه روز برنامه نویس خیلی ضروریه.
3. سیستم‌ های کنترل نسخه: آشنایی با ابزارهایی مثل گیت به مدیریت تغییرات کد و همکاری با دیگران کمک می ‌کنه. 
عشقتون برنامه نویسه ؟ هدیه برای عشقم رو یادتون باشه به مناسبت این روز برای کادو روز برنامه نویس حتما تهیه کنین که توی پایداری رابطه هاتون تاثیر زیادی می ذاره و باز هم یادتون باشه که تهیه ی کادو اون هم به مناسبت های مختلف و تقدیم کردنش با جملات عاشقانه یکی از واجبات هر رابطه ای هستش. مخصوصا کادوهایی که همیشه به یادگار می مونن.
4. توسعه وب: فهمیدن تکنولوژی‌ های فرانت ‌اند (HTML، CSS، جاوا اسکریپت) و بک‌ اند (Node.js Ruby on Rails) برای توسعه کامل خیلی مهمه.
5. مدیریت پایگاه داده: مهارت در پایگاه‌ های داده SQL و NoSQL (مثل MySQL، MongoDB) برای ذخیره و بازیابی داده ‌ها ضروریه دقیقا مثل کادو لاکچری زنانه به عنوان کادو برای همسر برنامه نویستون که به این شغل مشغوله.
6. متدولوژی ‌های توسعه نرم ‌افزار: دونستن روش‌ های Agile، Scrum یا DevOps می ‌تونه به مدیریت پروژه و همکاری کم ک کنه.
7. تست و دیباگ: توانایی نوشتن تست و دیباگ کردن کد باعث میشه نرم‌ افزار قابل اعتماد و کارآمد باشه. اگه همکاری دارین که توی این موضوع کمکتون کرده و شما رو. بارها و بارها از شر باگ ها خلاص کرده یادتون باشه که خرید هدیه روز برنامه نویس بهترین فرصت برای تشکر و قدردانیه. می تونین با اون هدیه بهش نشون بدین که چه کمک بزرگی به شما کرده.


مهارت‌ های نرم در برنامه نویسی: 

1.حل مسئله: توانایی تحلیل مسائل و پیدا کردن راه‌ حل‌ های مؤثر توی برنامه ‌نویسی مثل خرید کادو روز برنامه نویس خیلی مهمه.
2. ارتباط: ارتباط واضح با اعضای تیم و ذینفعان به فهم بهتر نیازها و توضیح مفاهیم فنی کمک می ‌کنه.
3.  انعطاف ‌پذیری : دنیای تکنولوژی همیشه در حال تغییره؛ باز بودن به یادگیری تکنولوژی‌ ها و متدولوژی ‌های جدید خیلی ضروریه. دیگه می دونین مثل چی؟ کادو زنانه روز برنامه نویس
4.  همکاری : کار کردن مؤثر توی تیم‌ ها، که معمولا چند رشته ‌ای هستن، برای موفقیت پروژه خیلی مهمه.
5.  مدیریت زمان : تعادل بین کارهای مختلف و مهلت ‌ها توی یه محیط پرسرعت خیلی مهمه.
6.  توجه به جزئیات : اشتباهات کوچیک می‌ تونن مشکلات بزرگی توی برنامه ‌نویسی ایجاد کنن، پس دقت هم خیلی مهمه همون طوری برای انتخاب کادو روز برنامه نویس حتما باید دقت بالایی داشته باشین.
7.  خلاقیت : تفکر نوآورانه می ‌تونه به راه ‌حل ‌های منحصر به فرد ، بهبود طراحی و عملکرد نرم‌ افزار منجر بشه. 

 

نتیجه‌گیری

با توسعه ترکیبی از این مهارت ‌های سخت و نرم، برنامه ‌نویس‌ های آینده ‌دار می‌ تونن خودشون رو برای موفقیت توی یه حوزه پویا و پر بازده آماده کنن. تأکید برای یادگیری مداوم و تجربه عملی از طریق پروژه ‌ها یا کارآموزی و حتی تهیه هدیه روز برنامه نویس از سمت کسی که دوستشون داره به منظور حمایت و تشویق می‌ تونه قابلیت ‌ها و استخدام ‌پذیریشون رو بیشتر کنه.راستی اگر داری برای بار اول با کسی میری بیرون مقاله برای دیت اول چی بخریم  رو مطالعه کنید.

 


چند زبان معروف در برنامه نویسی :

شاید براتون جالب باشه بدونین که صدها زبان برنامه نویسی وجود داره و این علم با سرعت بالایی در حال کامل شدن و پیشرفته! اما بریم نگاهی به چند تا از معروف‌ ترین زبان های برنامه نویسی بندازیم:
-    جاوا: ماه ژانویه توی سال ۱۹۹۲ ، جیمز گاسلینگ و دو تا دیگه از همکاراش این زبان رو معرفی می کنن تا دستگاه ها بتونین با هم ارتباط برقرار کنن. باید بدونین که جاوا یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی محسوب میشه. به معرفی کادو روز برنامه نویس هم می رسیم. کمی دیگه تحمل کنین تا ایده کادو و گزینه های خیلی خوبی رو داشته باشین. 
-    پایتون: توی دسامبر ۱۹۸۹، فردی به نام Guido Van Rossum این زبان رو ایجاد کرد و تأکیدش روی خوانایی کد بود.
-    C++: اما ۱۰ سال قبل ۱۹۷۹ شخصی به اسم Bjarne Stroustrap روی زبان c کار کرد و این زبان جدید رو معرفی کرد که به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شد. یه کتاب آموزشی می تونه کادو مردانه روز برنامه نویس خوبی برای کسایی که اول مسیر هستن باشه.
-    SQL: تو دهه ۷۰ میلادی این زبان برنامه نویسی توسط IMB توسعه پیدا کرد. که از مزایای این زبان می تونیم به مدیریت داده های سازمان یافته اشاره کنیم، به عنوان مثال، داده هایی که روابط بین موجودیت ها و متغیرها رو در بر می گیرن.


هدیه تولد برای برنامه نویسان :

 

هر کدوم از این زبان ها هم لوگوی مخصوص به خودشون رو دارن که میشه برای کادو روز برنامه نویس به هر کس که دوست دارین هدیه بدین. حتی می تونین برای تزیین کادو تولد دوستتون که برنامه نویسه از استیکر این لوگو ها استفاده کنین. از تزئین این هدیه به خصوص صحبت کردیم باید درباره ی خودش هم صحبت کنیم. به خاطر این که تولد ها همیشه برای اکثر ماها با استرسِ پیدا کردنِ گزینه ی مناسبِ کادو همراه هستن ما می خوایم بهتون پیشنهاد بدیم که بعد از خوندن این مقاله و آشنایی با کادو پسرانه روز برنامه نویس ، برای انتخاب هدیه ای خاص برای تولد شخص مورد نظر چه برنامه نویس چه غیر برنامه نویس ، چه پسر چه دختر و حتی نسبت های مختلف با کمک مقاله ی کامل چی بخرم کادو تولد خودتون رو از شر این استرس راحت و خلاص کنین. 


۱۱ حقیقت جالب درباره برنامه‌ نویسی و کدنویسی:

۱. زبان ‌های کدنویسی : بیشتر از ۷۰۰ زبان کدنویسی وجود دارد که فقط دو کشور هستن که بیشتر از این تعداد تنوع زبانی دارن. 
2. تاریخچه باگ‌ ها : واژه "باگ" به یه حشره واقعی اشاره نداره و در واقع از قبل در دایره‌ های فنی استفاده می‌ شده. دو همین راستا یکی از دوستان برای شوخی کادو روز برنامه نویس یه حشره واقعی رو توی شیشه گذاشته بود و به دوستش هدیه داده بود! 
3. اهمیت کدنویسی : خوبه بدونین که توی سال های آینده، کدنویسی به اندازه خوندن برای زندگی روزمره ضروری میشه. شاید دلتون بخواد به همین علت به مناسب این روز و هدیه روز برنامه نویس بچه های خودتون رو تو کلاس های برنامه نویسی ثبت نام کنین. حتی این گزینه کادو تولد خیلی خوبی می تونه باشه.
4. آدا لاولیس : اولین برنامه ‌نویس، دختر شاعر معروف لرد بایرون بود که اولین الگوریتم را نوشت. پس این رشته یا شغل فقط مخصوص پسرها و آقایون نیست. خانم های زیادی هستن که توی این رشته فعالیت می کنن و اتفاقا خیلی هم موفقن. به همین خاطر هم گزینه هایی که بهتون معرفی خواهیم کرد هم برای کادو زنانه روز برنامه نویس مناسبه و هم مردانه.
5. ویروس‌ های کامپیوتری : اولین ویروس کامپیوتری به نام "کروپر" توی سال ۱۹۷۱ به وجود اومده و بر خلاف تصور خیلی ها به طور عمدی مخرب نبوده. 
راستی برای کادو روز برنامه نویس می تونین با گرفتن ایده از هدیه کوچک برای یادگاری هم انتخاب کنین.
6. زبان ‌های قدیمی ناسا : ناسا هنوز از زبان ‌های برنامه ‌نویسی دهه ۱۹۷۰ استفاده می ‌کنه. عجیبه یا جالب یا چی ؟ 
7. پول در کدنویسی : شغل های مرتبط با کدنویسی درآمد بالایی دارن به شرطی که حسابی مسلط باشین. پس هدیه روز برنامه نویس رو با دقت کنین.
8. کد باینری : همه نرم‌ افزارها بر اساس کد باینری (۰ و ۱) نوشته می شن.
9. استفاده غیرتکنولوژیکی : ۷۰٪  شغل های کدنویسی توی صنایع غیر تکنولوژیکی هستن. می دونستین؟ 
10.  نقش زنان در برنامه‌ نویسی : اگه دارین به کادو روز برنامه نویس و یا حتی کادو روز مهندس فکر می کنیم واجبه که بدونین اولین برنامه ‌نویسان زن بودن و توی پروژه ENIAC کار کردن. 
11.  مزایای شناختی : یادگیری کدنویسی به بهبود مهارت ‌های شناختی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ‌های تحلیل‌ رونده کمک می ‌کنه.


اطلاعات جالب از تاریخچه برنامه نویسی :

۱) اولین بازی کامپیوتری در سال 1961 ساخته شد
اولین بازی کامپیوتری Spacewar هستش! سال 1962 توی موسسه فناوری ماساچوست آقایی به نام استیو راسل این کارو انجام داد. بازیکن باید موقع پرواز اطراف یه ستاره، به سفینه های فضایی دیگه شلیک کنه. Spacewar ابتدا روی یه کامپیوتر PDP-1 اجرا می شد که به اندازه یه ماشین بزرگ بود. باز هم یادآوری کنیم که بازی های کامپیوتری می تونن ایده کادو پسرانه روز برنامه نویس خیلی خوبی باشن.
۲) اولین کامپیوتر 1800 فوت مربع بود
انیاک (Electronic Numerical Integrator and Computer)، اولین کامپیوتر قابل برنامه ریزی تو مقیاس بزرگ که با سرعت الکترونیکی بدون کند شدن و با هیچ قطعه مکانیکی کار می کرد، توی زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد. این سازه U شکل با وزن 30 تن، اتاقی به مساحت 1800 فوت مربع رو پر کرده بود. واقعا مخترعیشن لیاقت کادو روز برنامه نویس رو داشتن!
۳) پایتون از اسم مار گرفته نشده
پایتون یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد که برای برنامه نویسی همه منظوره استفاده می شه. ممکنه همه ما پایتون رو به عنوان یه مار غول پیکر بشناسیم اما جالبه بدونین که زبان برنامه نویسی Python در واقع از یه سری طرح های کمدی قدیمی بی بی سی به نام Monty Python’s Flying Circus گرفته شده. یه وقت برای هدیه روز برنامه نویس مار هدیه ندین !


کادوهای مخصوص برنامه نویس ها :

 

خب دیگه از همه چیز حرف زدیم دیگه وقتشه بریم سراغ کادوهایی که می تونیم به عزیزمون که برنامه نویس هستش تقدیم کنیم. می تونه اون شخص خیلی بهمون نزدیک باشه یا صرفا یه کادو برای دوست باشه.


کیبورد تاشونده ضد آب

 

کیبورد تاشونده ضد آب

 

کادو روز برنامه نویس می تونین این کیبورد تاشونده رو انتخاب کنین. این صفحه کلید برای سفر، مدرسه و کار خیلی مناسبه و کاملاً هم بی ‌صداست، پس می‌ شه حتی تو کتابخونه هم ازش استفاده کرد. طراحی خاصش باعث میشه کار باهاش راحت باشه و کلیدها هم نرم و پایدار هستن. این صفحه کلید ضد آب و گرد و غبار هم هست و نیازی به نصب درایور نداره، به همین خاطر با همه سیستم ‌ها، نوت‌ بوک‌ ها و لپ ‌تاپ‌ ها سازگاره، چه ویندوز چه مک. تازه از گوشی های اندرویدی هم پشتیبانی می ‌کنه. واقعا به نظر می رسه که این کیبورد کادو دخترانه روز برنامه نویس خیلی خوبی باشه. یا حتی انتخاب خیلی خوبی واسه کادو برای دوست دختر هم می تونه باشه.


 
ربات تعاملی بامزه برای بزرگسالان و کودکان ایمو پت:

 

ربات تعاملی بامزه برای بزرگسالان و کودکان ایمو پت

 

Eilik، ربات بامزه‌ ایه که برای بچه ‌ها و بزرگ‌ترها خیلی جذابه به همین خاطر فکر می کنیم که می تونین برای کادو روز برنامه نویس ازش استفاده کنین. مخصوصاً اگه به حیوانات خانگی و بازی‌ های هوشمند علاقه داشته باشین. این ربات با انیمیشن ‌های خنده ‌دار حسابی می‌تونه شما رو سرگرم کنه. وقتی چند تا Eilik دور هم جمع بشن، می ‌تونن با هم گپ بزنن، بازی کنن و حتی دعوا هم بکنن که واقعا دیدن همچین صحنه هایی جالب و هیجان انگیزه! اگرم طرف میخواد از کشور خارج شه که متاسفانه بین برنامه نویسا رایجه این محصول یه کادو برای مهاجرت عالیه
Eilik همیشه به ‌روزرسانی‌ های جدید می‌گیره و چیزهای تازه یاد می‌گیره، پس هیچ وقت کسل‌ کننده نمی ‌شه. شما می‌تونید این ربات رو روی میز کارتون بذارین و هر موقع که خواستید باهاش بازی کنید. انیمیشن ‌های مختلفش هم توی روزهای شلوغ بهتون حال می‌ده و میز کارتون رو خاص ‌تر می‌کنه. می تونین کادو روز برنامه نویس برای دوست این ربات رو انتخاب کنین، چرا؟
چون این ربات فقط برای شما خوب نیست، بلکه برای دوستان و بچه‌ ها هم گزینه‌ ی عالی هستش. به نظر می رسه این گزینه رو میشه حتی توی دسته کادو برای مرد متاهل قرار داد. می ‌تونید Eilik رو به دوستاتون معرفی کنید تا اونا هم ازش لذت ببرن و بچه ‌ها با هم خوش بگذرونن. این هدیه روز برنامه نویس با ویژگی‌ های جالبش، Eilik می‌تونه به یه دوست واقعی توی روزمرگی‌ هاتون تبدیل بشه و لحظات شاد و مفرحی رو براتون بسازه. با Eilik همیشه یه همراه بامزه و هوشمند دارین که می‌ تونه شما رو در هر زمان و مکانی سرگرم کنه.

 

 

کادو روز برنامه نویس و یه انتخاب فوق العاده:

 


توپ مخصوص مشت زنی رومیزی

 

توپ مخصوص مشت زنی رومیزی

 

این توپ تسکین دهنده استرس،  تحمل فشار را به سطح کاملاً جدیدی میبره. از مواد بسیار بادوام و با قابلیت ارتجاعی ساخته شده  و میتونه در برابر ضربات مشت مقاومت کنه، بدون اینکه هرگز ضعیف یا خالی شود. با این توپ های مشت زنی می تونید بارها و بارها به آن ضربه بزنید تا استرس روز کاری خود را کاهش بدید تا زمانی که دوباره احساس آرامش کنید. توپ پانچ به یک فنر بادوام متصله که به طور مداوم توپ را به سمت شما برمیگردونه و در صورت نیاز به شما ساعت‌های بی‌پایان استرس را کاهش میده.
وقتی زندگی در محل کار سخت می شود و نمی تونید مدیرتون رو بزنید، فقط توجه خود را به این تسکین دهنده استرس معطوف کنید.ایده عالی برای یک برنامه نویس


پرینتر سه بعدی پیشرفته

 

پرینتر سه بعدی پیشرفته

 

این پرینتر سه ‌بعدی امکانات جالبی داره برای همین کادو روز برنامه نویس خیلی خوبیه. اولاً، می‌ تونی مهر و مومش رو بشوری که این باعث جلوگیری از تبخیر الکل در حین تمیز کردن می ‌شه. تازه، حالت پخت بدون فن کارکردش رو بی صدا می‌کنه و در ضد اشعه ماوراء بنفشش ۹۹.۹۵ درصد از اشعه ‌های مضر رو مسدود می‌ کنه و از چشما محافظت می‌کنه. چی بهتر از این به عنوان هدیه روز برنامه نویس ؟
مدل ‌ها رو می ‌تونی هم به صورت جداگانه تو سبد مخصوص تمیز کنی، هم می‌ تونی صفحه ساخت رو به همراه مدل‌ ها بشوری تا از تماس با رزین خشک نشده جلوگیری کنی. ارتفاع براکت پلتفرم هم قابل تنظیمه تا با سطح مایع تو سطل هماهنگ بشه. این جوری که مشصه علاوه بر این که کادو روز برنامه نویس می تونی این پرینتر رو هدیه بدی، به عنوان هدیه تولد مردانه هم میشه انتخابش کرد.
این پرینتر با ۸ تا لامپ پخت ۳۸۵ نانومتری و ۸ تا ۴۰۵ نانومتری یووی کار می ‌کنه و میز گردان پخت ۳۶۰ درجه ‌ای داره که باعث می ‌شه مدل‌ ها به طور یکنواخت پخته بشن. صفحه نمایش ۰.۹۶ اینچی تی اف تی ال سی دی هم زمان تنظیم شده و زمان باقی ‌مونده رو به راحتی نشون می ‌ده. اگه کاور رو در حین کار برداری، دستگاه به صورت خودکار متوقف می‌شه و صدای بوق می‌زنه. برنامه نویس ها عاشق لوازم این جوری هستن. پس زود باش این پرینتر رو بذار تو لیست کادو مردانه روز برنامه نویس .


کیت ابزار حرفه ای کامل برای تعمیر قطعات کامپیوتر

 

کیت ابزار حرفه ای کامل برای تعمیر قطعات کامپیوتر

 

مجموعه پیچ گوشتی کامپیوتر مغناطیسی مینی با 120 نوع مته پیچ گوشتی مختلف، پیچ گوشتی سر کلاچ، تخت، فریرسون، هگز، پنتا لوب، فیلیپس، پوزیدرایو، آچار، JIS، تورکس امنیتی، پنتالوب، مربع، تورکس، ستاره، سه زاویه، سه نقطه، سه بال، پنتالین، و غیره پیچ گوشتی اندازه 4/1 اینچ، جهانی ترین مجموعه پیچ گوشتی دقیق، می تواند به عنوان لوازم جانبی استفاده شود.
کیت ابزار الکترونیکی حرفه‌ای با درایور فلزی ارگونومیک با رزوه‌های غیر لغزش و قسمت بالایی قابل چرخش 360 درجه، راحت و آسان برای گرفتن، شامل شفت گسترش برای برداشتن پیچ‌ها در مکان‌های تنگ و موچین مناسب برای بستن قطعات الکترونیکی مینیاتوری، مغناطیس کننده برای افزایش مته پیچ گوشتی مغناطیسی، جذب آسان پیچ ها، یک میله سوراخ فلزی که برای باز کردن هاست استفاده می شود، پوسته سخت کامپیوتر و 2 میله پرکننده کوچک که برای جدا کردن صفحه نمایش آی پد گوشی استفاده می شود.
این کیت ابزار تعمیر لپ تاپ با مدل های پیچ گوشتی مورد نیاز برای پروژه های تعمیر یا DIY ارائه می شود، مناسب برای کامپیوتر، تلفن همراه، لپ تاپ، سوئیچ، آیفون، جعبه، آی پد، تلفن همراه، نینتندو، مک بوک پرو، ساعت، عینک، اسباب بازی، کنسول بازی، دوربین، کامپیوتر، rc، xbox، ps4، تعویض صفحه نمایش، لوازم الکترونیکی کوچک و غیره. 
تکه های پیچ گوشتی ساخته شده از فولاد ابزار S2، با روکش مات برای جلوگیری از خوردگی، مقاوم در برابر سایش، بادوام، گشتاور قوی و سختی بالا، هر پیچ گوشتی روی بدنه آن آثاری وجود دارد، جای نگرانی نیست. در مورد استفاده از مدل اشتباه مجموعه ابزار تعمیر پیچ گوشتی کوچک در آلمان طراحی و در چین مونتاژ شده است، این محصول تحت آزمایش کیفیت دقیق قرار گرفته است .

 حتی می توی به عنوان کادو دخترانه روز برامه نویس انتخابش کنی و خیلی ها هم این انتخاب رو برای کادو برای دختر ۲۳ ساله و کمتر داشتن و خیلی هم راضی بودن. این ویژگی ‌ها باعث می‌شه که  گزینه خوبی برای هر محیط کار یا خونه یا کادو روز برنامه نویس باشه و استفاده ازش خیلی راحت باشه.

 

عینک ضد نور آبی کامپیوتر

 

عینک-ضد-نور-آبی-کامپیوتر

 

این عینک  جلوی اشعه ماوراء بنفش  را میگیرد و نور آبی را فیلتر می کند. از بینایی خود محافظت کنید و در طول ساعات طولانی کار با نور فلورسنت از تابش خیره کننده آن کم کنید.
جلوگیری از نور آبی بینایی شما را از کاهش خستگی بصری و ناراحتی طولانی مدت در وب گردی محافظت می کند. این محصول تابش خیره کننده، خستگی، سردرد، خستگی چشم و خشکی چشم را کاهش می دهد و به خواب بهتر کمک می کنذ. علاوه بر این بسیار سبک وزن و انعطاف پذیر برای استفاده طولانی مدت بدون خستگی است. طراحی شیک که برای آقایان و خانم ها مناسب است.
لنز آن از یک فیلتر کاملاً شفاف و چند لایه آبی ساخته شده است. لنزهای شفاف ، رنگ واقعی را بازیابی می‌کنند و در عین حال عبور نور بالا را حفظ می‌کنند. علاوه بر این، می توانید هر زمان که بخواهید لنز را بردارید و آن را با لنز که می خواهید جایگزین کنید. طراحی فرم و مدل آن به نحوی ست که برای انواع فرم صورت مناسب است.

عینک های لاک پشتی، مشکی و شفاف با نور آبی می توانند نیازهای مختلف شما را برآورده کنند و برای کسب و کار و اوقات فراغت شما عالی هستند.دنبال کادو تولد زنانه می گردی ؟ همین محصول به جز کادو روز برنامه نویس برای این منظور هم بهترین انتخابه.
به علاوه، یه عضویت ممتاز ۶ ماهه هم بهت داده می‌شه که بهت اجازه می‌ده تجربه کامل فیت بیت رو با بینش ‌های شخصی‌ سازی شده امتحان کنی. می‌تونی فعالیت‌ ها، ضربان قلب، استرس و خواب خودت رو زیر نظر بگیری و انتخاب‌ های بهتری داشته باشی. همسرت برنامه نویسه، برای حفظ سلامتیش از ساعت های زیاد کاری و به عنوان کادو مردانه روز برنامه نویس همین رو سفارش بده.

 

راستی قبل از بستن بحث یادتون باشه که کادو روز دختر که یه روز جهانی به تاریخ ۱۱ اکتبر هستش رو از همین الان انتخاب کنین.

 

خب دیگه مخلص کلام این که مهمه که همیشه یادمون باشه که برنامه نویس ها چه قدر زحمت می کشن و به پیشرفت تکنولوژی و راحت تر شدن زندگی ها کمک می کنن. برای همین مثل تمام مناسبت های دیگه و این روز فرصت خیلی خوبیه که با تهیه ی هدیه روز برنامه نویس بهشون نشون بدیم که چه قدر قدردان زحماتشون هستیم.
این روز رو به تمام برنامه نویس های خستگی ناپذیر تبریک می گیم و از صمیم قلب ازشون تشکر می کنیم.


یادتون هم باشه که ما با جواب سوال کادو چی بخرم همیشه کنارتونیم.


شاد باشید.

 

1403-06-20