بهترین هدیه ها برای شب یلدا



محبوب ترین پست ها

هدیه شب یلدا ، که یکی از خاص ترین و باستانی ترین جشن های ایرانیان به شمار میاد و برای همه مردم اهمیت خیلی ویژه ای داره ، الانم که یه سری چیز ها و عناوین تو تغییر داده شده، پس ما باید با قدرت بیشتری این شب رو  پاس بداریم :). حالا برای یلدا چه کادوهایی می شه خرید ؟ چه طوری می تونیم با خرید کادو و هدیه دادنش به عزیزانمون این شب رو به یادماندنی تر کنیم ؟

 

هدیه شب یلدا

 

هدیه شب یلدا، هندونه و آجیل و طولانی ترین شب سال ! پایان فصل پاییز ! شروع ماه دی به معنی روز ! یلدا و زایش زادروز ! و.... همه ی اینا اولین تصوراتیه که وقتی صحبت از شب یلدا میشه و اسمش میاد ، توی ذهن آدم شکل می گیره. بله می دونیم در کنارش هم کلی خوراکی های خوشمزه و جور وا جور داریم که لذت این جشن رو برامون دو برابر می کنه. صادقانه بهتون بگیم که برای کادویاب خیلی خوشاینده که می بینه اکثر مردم روی این شب دیدار فامیل و خوش بودن پافشاری خیلی خیلی زیادی دارن و سالیان ساله که این شب رو خیلی جدی جشن می گیرن و سعی می کنن که این جور سنت های قدیمی رو زنده نگه دارن. از اون جایی که هر جشنی با هدیه دادن لذتش باز هم چند برابر میشه و خیلی ها دوست دارند که برای این شب و ایده کادو برای شب یلدا فکر کنن پس ما هم این مقاله رو به همین موضوع اختصاص دادیم.

 

هدیه شب یلدا

 

راستش رو بخواید اول تصمیم داشتیم که به رسم همه ی مناسبت های دیگه که تا الان براتون نوشتیم و ایده کادو دادیم ، این بار هم از تاریخچه شب یلدا بنویسیم. اما با توجه به این که دیگه همه تون به احتمال خیلی زیاد سیر تا پیاز داستان رو از حفظ هستین و هر سایت و شبکه ی تلویزیونی و صفحه ی اینستاگرامی رو که باز کنین هر سال دارن درباره ی این موضوع صحبت می کنن ، نخواستیم با موضوعات تکراری خسته تون کنیم و خیلی سریع و مستقیم می ریم سراغ ایده هدیه شب یلدا و بهتون پیشنهادات ویژه می دیم که توی این جشن هم مثل همیشه با اون کادو هایی که توی دستاتون دارین بدرخشین و حس خوبی داشته باشین. 

می دونیم که هنوز چند هفته ای تا این جشن زیبا باقی مونده اما می خوایم ذهن ها رو آماده کنیم تا دقیقه نود با استیصال به فکر کادو چی بخرم نباشین و خیلی زودتر حاضر و آماده کادوها تو دهنتون و یا حتی توی دستاتون باشه. سعی هم می کنیم به تمامی رنج سنی ها توجه کنیم و همه چی رو در نظر بگیریم که همه تون رو خوشحال کنیم. 

 

خوراکی های شب یلدا

حس و حال دل انگیز شب یلدا با جمع شدن کنار خانواده و اکثرا خونه ی مادر بزرگ  و پدر بزرگ ها و یا دیگر بزرگان فامیل ، همراه با بقیه ی فامیل ، از کوچیک و بزرگ ، حسیه که توی بقیه ی سال چندان تکرار نمیشه. آخرین روز پاییز و سرمایی که بیرون از خونه داره از پنجره به گرمای دورهمی خانوادگی نگاه می کنه. خنده ها و فال حافظ که همیشه پایه ثابت این شب زیبا بوده و هست. همه ی اینا رو خوراکی های خوشمزه و مخصوص شب یلدا برامون دل پذیر تر می کنه. اگر به مهمونی شب یلدا به خونه ی عزیزی دعوت شدین و دوست ندارین دست خالی برین ، خریدن خوراکی های شب یلدایی یکی از ایده کادو های مناسب به نظر می رسه. قطعا میزبان تدارکات لازم برای این مهمونی رو دیده ، می دونیم ، اما این که شما یه چیز خاص یا خودتون درست کنین و با یه تزئین زیبا جلوه ی بیشتری بهش بدین و یا از بیرون تهیه کنین و با خودتون ببرین کنار بقیه خوراکی ها روی میز یا سفره بذارین یه لطف ویژه ای داره.

تزئین هندونه ، درست کردن ژله های چند رنگ به شکل هندونه ، انار دون شده ، آش رشته و .... خیلی چیزهای دیگه توی این دسته هستن که انتخابشون آسونه.

یکی از مواردی که خیلی ایده کادو مناسبی برای جشن شب یلدا به نظر می رسه ، آجیل کادویی شب یلدا هستش. مغازه های خشکبار و آجیل فروش ها توی بسته بندی های خیلی شیک و مرتب معمولا هفته ی آخر آذر ماه که می شه این آجیل به خصوص رو آماده می کنن و به فروش می رسونن. تصور کنین که شما میزبان باشین و یکی از مهمان ها با همچین بسته ای وارد بشه ، حس خوب و لذت بخشیه. پس اگر شما مهمان هستین این حس رو به میزبانتون هدیه بدین.

یکی دیگه از کارای قشنگی هم که میشه تو این شب انجام داد خریدن فال های حافظ کوچیک ورقه ای و تزئین اونا و هدیه دادنشون به تک تک اعضای حاضر در جمع به عنوان ایده هدیه شب یلدا هستش. هم این که با این کار نشون دادین که چه قدر به فکرشون هستین و هم این که به عنوان یه یادگاری خیلی خوب از شما می تونن اونو برای همیشه نگه دارن. به هر حال گرفتن فال حافظ توی این شب از رسم و رسومیه که به هیچ عنوان حذف شدنی نیست و بیشتر به چشم یه سرگرمی بهش نگاه می شه. 

حالا که بحث خوراکی ها و  کادو چی بخرم  تو این دسته رو داریم تمام می کنیم اجازه بدین قبلش یه چیز جالب هم براتون بگیم . می دونستین مردم بعضی از شهرهای ایران معتقدن که اگر قبل از شروع زمستون هندونه بخورن دیگه توی این فصل امکان نداره سرما بخورن ؟ و همین رو دلیلی برای خوردن هندونه توی شب یلدا می دونن. جالبه نه؟

 

خوراکی های شب یلدا

 

 بهترین هدیه شب یلدا برای بچه ها

 دیگه اینو همه مون می دونیم که ذوقی که بچه ها توی هدیه گرفتن دارن رو هیچ کس نداره. یا حداقل می تونیم اینجوری بگیم که بچه ها به راحتی و با دل پاکشون خیلی صادقانه تر این هیجان و ذوق رو نشون می دن. کادو روز مرد و دختر می تونه این شب رو براشون خیلی خاص تر کنه و اشتیاق بیشتری رو بهشون برای حفظ رسم و رسوم و سنت های کشورشون بده. خوشبختانه که توی اکثر مدارس دبستان برای بچه ها جشن یلدا برگزار می کنن و به اونا کمک می کنن کاردستی های مربوط به این شب رو درست کنن.

بهترین هدیه شب یلدا برای بچه ها می تونه لباس هایی با طرح هندونه یا انار باشه که اتفاقا خیلی هم بامزه و جالبن و بچه ها برای پوشیدنشون علاقه ی به خصوصی نشون می دن. یه مدل لیوان طرح هندونه چراغ دار هم توی کادویابی می تونین پیدا کنین که به نظر ایده جالبی برای هدیه دادن به بچه ها می رسن. از این دسته هدایا زیاد هست که معمولا از اوایل آذر ماه توی بیشتر مغازه ها پر میشه از محصولات جالب و جدید .

 

یه نکته رو قبلا هم توی مقاله لیست کادوهایی که نباید بخریم براتون توضیح دادیم. این که وقتی قصد خرید کادو برای پسر یا دختر ی رو دارین که فرزند خودتون نیست مراقب اصول تربیتی والدین شون باشین و متناسب با طرز فکر اون ها هدیه رو تهیه کنین.

 

 بهترین هدیه شب یلدا برای بچه ها

 

خب بخش کادو شب یلدا برای بچه ها تمام شد و بریم سراغ بزرگسالان عزیز و یه هیجانی هم برای این رنج سنی ایجاد کنیم. به هر حال همه دل دارن و کیه که از کادو گرفتن خوشش نیاد ؟

 

هدیه شب یلدا برای همسر

تا حالا دقت کردین که تم رنگ شب یلدا خیلی به ولنتاین شبیهه ؟ یه جورایی داستان ایده کادو هم برای هر دوی این مناسبت ها شبیه به هم دیگه ست. توی هر دو مناسبت رنگ قرمز خیلی بیشتر از رنگ های دیگه به کار برده میشه و همیشه به چشم میاد. آدما برای این مهمونی ها بیشتر لباس های قرمز رنگ یا آرایش هایی با این تم رنگی انجام می دن. تزئینات کادو و میز و سفره هم از همین قانون پیروی می کنه.

بیشتر بخوانید : کادو برای همسر

یعنی تقریبا میشه گفتش که وقتی هم دارین به برای کادو ولنتاین چی بخرم فکر می کنین و هم کادو برای شب یلدا ایده های مشابهی به ذهنتون می رسه . البته اگر اون خرس و شکلات ولنتاین رو بذاریم کنار. بیشتر هدیه برای این دو مناسبت یه جورایی عاشقانه و بیشتر احساسی هستش. خبری از کادو های همراه با شوخی و طنز این جاها دیگه نیست.

 

هدیه شب یلدا برای همسر

 

هدیه شب یلدا برای همسر می تونه جواهراتی با تم یلدایی باشه. احتمالا دیده باشین توی بازار خیلی زیاد از این مدل جواهرات هست ولی خودتون هم می تونین با سلیقه و انتخاب شخصی خودتون یه چیز خشگل سفارش بدین تا برای همسرتون درست کنن. لزومی هم نداره جواهر و طلا باشه. بدلیجات با همین تم باز هدایایی قشنگ و موندگارن و همسرتون رو قطعا خوشحال می کنن.

بیشتر بخوانید : کادو برای مرد متاهل

جا کلید و یا ماگ های طرح یلدایی هم برای عزیزانی که زیاد نمی خوان برای این شب هزینه کنن به نظر ایده کادو  مناسبی میاد. صرفا بابت یادگاری و انتقال پیام دوستت دارم !

البته که حتما نیاز نیست خیلی هزینه کنین برای این جشن و حتی با یه کاردستی قشنگ هم می تونین یه کادو برای شب یلدا برای همسر خودتون درست کنین و اون رو خوشحال کنین. مثل همون نت جار معروفی که بارها و بارها بهتون پیشنهادش دادیم.  

 

هدیه شب یلدا برای تازه عروس

بعضی از قومیت های عزیز کشورمون هستن که خیلی به رسم و رسوم شب یلدایی برای تازه عروس ها پایبند هستن و خیلی مفصل و درست و حسابی به هدیه شب یلدا فکر می کنن.

البته که ممکنه اوقوام مختلف توی جزئیات تا حدی با هم فرق داشته باشن اما به صورت کلی این جوریه که خانواده ی داماد با جمعی از بزرگان فامیل و همراه دخترهای جوان به خونه ی پدر و مادر عروس می رن و تمام خوراکی های شب یلدا رو تزئین شده و توی ظروف زیبا یا رقص و آواز و شادی تقدیمشون می کنن. این جا دیگه فکر کردن به چی بخرم کادو تولد زیاد سخت نیست چون همیشه اصل کاری زیورآلات طلایی هستش که همراه با خوراکی ها به عروس خانم تقدیم میشه. خوبه که این طلا رو هم با تم یلدایی انتخاب کنین تا هر وقت که عروس خانم بهش نگاه می کنن یاد خاطره خوب خوبی براشون رقم زدین بیفتن.

 

کادو شب یلدا برای مادر

از نظر ما که باید از هر فرصتی استفاده کرد تا از مادران عزیز تشکر و قدردانی کرد. هر مناسبتی که میشه و امکان خرید برای ما وجود داره ، هر چه قدر هم با بودجه کم می تونیم یه چیزی در خور تهیه کنیم تا به مادرانمون نشون بدیم که قدر زحمات و محبت هاشون رو می دونیم. ما مطمئنیم که همه ی شما خودتون به خوبی این موضوع رو می دونین و شاید حتی از نظر خیلی هاتون گفتن این حرف ها کلیشه ای و تکراری بیاد ، اما تیم ما ارادت ویژه ای به تمامی مادران مخصوصا مادران ایران زمین داره و مهم می دونه که تو هر فرصتی به این موضوع اشاره کنه و به شما یادآوری کنه که خاطرتون باشه باید ازشون قدردانی کنین. پس می ریم ببینیم که کادو شب یلدا برای مادر رو چه کنیم.

بالاتر هم اشاره کردیم که جشن یلدا مناسبتیه که به اون صورت لزومی نداره شما کادو ی آن چنانی بخرید اما یادتون باشه دست خالی بودن مخصوصا وقتی که بقیه دارن هدیه می دن اصلا صورت خوشی نداره.

بیشتر بخوانید : روز مادر چی بخرم

دسته ای از مادران عزیز هستن که علاقه زیادی به ظرف و ظروف آشپزخونه دارن و همیشه تلاش می کنن میز یا سفره ای که می چینن از هر لحاظ مثال زدنی باشه. کادو برای شب یلدا برای مادر می تونین ظرف و ظروف با طرح هندونه یا انار بخرین که اتفاقا تو قسمت محصولات سایت هم براتون گذاشتیم.

کار دیگه ای که میشه انجام داد به عنوان ایده کادو ، لوح طرح انار با نوشته ای عاشقانه و تبریک این جشن باستانی برای مادرتون هست. خیلی تر و تمیز و قشنگ براتون این لوح ها رو درست می کنن. این میشه دقیقا یک هدیه موندگار که همیشه جلوی چشم های فرشته ی زندگیتون می مونه و هر بار که بهش نگاه می کنن به یاد محبت شما میفتن.

مادر بزرگوار یکی از دوستانمون علاقه ی بسیار زیادی به داشتن کلکسیون شیشه ای از انواع میوه ها داشت. یه طبقه ای رو توی دکور خونه شون اختصاص داده بود به چیدن این مدل میوه های شیشه ای ظریف خشگل. دوست ما هم برای هدیه شب یلدا سه سایز مختلف میوه شیشه ای انار سفارش داد تا برای مادرش درست کنن و اون رو به عنوان کادو برای شب یلدا به ایشون تقدیم کرد.

از این دست مجسمه ها و شمع ها و وسایل زینتی خیلی زیاد هست که راحت می تونین تهیه کنین و هدیه بدین.

 

کادو شب یلدا برای مادر

 

کادو شب یلدا برای پدر

از خرید کادو شب یلدا برای پدر های مهربان و زحمتکش غافل نشین که همون اندازه ای که وظیفه داریم از مادرانمون تقدیر و تشکر کنیم ، دقیقا به همون میزان هم مسئولیم که برای نشون دادن این که ما می دونیم چه قدر پدران دغدغه ی رفاه خانواده رو به دوش می کشن به هر مناسبتی که شده براشون هدیه تهیه کنیم .

تو این بخش هم باز می خوایم به ایده کادو که در بالا دادیم اشاره کنیم. همون لوح اناری که می تونین سفارش بدین و یلدا رو با یه متن زیبا تبریک بگین. اصلا می تونین یه عکس خودتون که همراه با پدرتون هستین رو هم چاپ کنین تا جلوه ی قشنگ تری به لوح بده. کادو شب یلدا برای پدر همین قدر می تونه زیبا و ساده باشه.

بیشتر بخوانید : لیست هدیه برای آقایان

قاب گوشی! دقت کردین پدرا چه قدر دیر به دیر قاب گوشیشون رو عوض می کنن . قاب گوشی موبایل طرح یلدایی یه کادوی قابل دسترس و کاربردی برای کادو شب یلدا برای پدر هست. یا حتی یه آویز برای جلوی ماشینشون با همین تم طراحی. یه جا کلیدی خاص و خشگل.

اگر پدرتون از عینک استفاده می کنه ، جا عینکی شفاف خشگلی براشون بخرین و خودتون با آبرنگ یا هر چیز دیگه ای بهش نقش و نگار یلدایی بدین و به عنوان کادو برای شب یلدا تقدیمشون کنین. 

 

کادو شب یلدا برای پدر

 

بسته بندی هدیه شب یلدا

از همه دسته ای صحبت کردیم و ایده کادو دادیم بهتون و رسیدیم به قسمت مورد علاقه ی تیم خودمون که خیلی خیلی بهش اهمیت میده و قبلا هم براتون از اهمیت و شیوه های مختلفش صحبت کردیم. اگر نتونستین پیداش کنین برید تو وبلاگ و مقاله ی 5 نکته بسته بندی و تزئین کادو رو بخونین.

توی اون مقاله یکی از مواردی که برای تزئین و بسته بندی بهش اشاره کردیم توجه به تم جشنی بود که دارین اون کادو رو به خاطرش  تقدیم می کنین. حالا هم برای بسته بندی هدیه شب یلدا با توجه به این که تم رنگ این جشن باستانی قرمز و رنگ مکملش سبز هستش بهتون توصیه می کنیم که بیشتر از این رنگ ها برای بسته بندی کادو هاتون استفاده کنین. پس تا این جا دو رنگ قرمز و سبز رو داریم. نکته ی بعدی دو تا میوه ی معروف این جشن هست ، یعنی هندونه و انار.

خیلی راحت شد دیگه! ترکیب این دو تا گزینه با هم ایده های خیلی خشگل و خاص رو برای بسته بندی کادو شب یلدا بهتون می ده. جعبه های سفید یا با رنگ های خنثی بخرین و روشون رو خودتون طراحی کنین.

بیشتر بخوانید : اداب هدیه دادن

یه محصولی براتون گذاشتیم توی سایت که مجموعه چند عددی از انارهای خیلی کوچولو با ظاهر خیلی طبیعی هستش. از این جور محصولات تهیه کنین و توی جعبه های کادو بذارین. برای تزئین روی جعبه هم باز می تونین از این تزئینات کوچولو و استیکر های قشنگ و براق استفاده کنین.

یادتون باشه جلوه ی کادوی شما توی بسته بندی زیبا و خشگل چندین و چند برابر میشه. پس براش وقت بذارین و بهش اهمیت کافی رو بدین.    

 

بسته بندی هدیه شب یلدا

 

کادویاب براتون توی بخش کادویابی هم محصولات مربوط به این شب استثنایی رو در نظر گرفته و می تونین برین ببینین و از بینشون انتخاب کنین. امیدواریم که امسال شب یلدای خیلی خوبی در کنار عزیزانی که دوستشون دارین داشته باشین و حسابی بهتون خوش بگذره . مراقب باشین که زیادی هم پرخوری نکنین که فرداش دچار عواقبش نشین! از ما گفتن بود از شما... ؟

1402-09-09