بهترین کادوها برای روز مهندس



محبوب ترین پست ها

 

کادو برای روز مهندس میتونه خستگی یه سال رو از تنشون بشوره و ببره، چطوره امساله رو به مهندس های عزیز «فقط تبریک» نگیم بلکه با هم به کادو چی بخرم برای اون ها فکر کنیم که خستگیشون از این همه زحمتی که کشیدن و می کشن رفع بشه و یه جورایی ازشون قدردانی هم کرده باشیم. رشته ای که صرفا چون پزشکی نیست خیلی ها اونو دست کم می گیرن در صورتی که بیشتر بخش های مهم زندگیمون با این رشته پیوند خورده.

کادو برای روز مهندس

همیشه که نباید به چی بخرم کادو تولد فکر کنیم ، امروز می ریم سراغ بهترین کادو ها برای روز مهندس و ایده های خوبی که براتون آماده کردیم. به احتمال خیلی زیاد کادوجو های عزیزی که مهندس هستن ، خوب می دونن که روز مهندس توی ایران ، کشور عزیزمون 5 ام اسفند ماه اعلام شده و دلیلش هم به مناسبت بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی ها ، خواجه نصرالدین طوسی هستش. البته خوبه که بدونین توی هر کشوری معمولا روز های مختلفی رو تعیین کردن و یه جور یادبود ملی به حساب میاد. مثلا توی کشور آمریکا یه هفته ای تو فوریه رو کلا به مهندس ها اختصاص دادن و دلیل این انتخاب هم تولد جورج واشنگتن هست که توی 22 فوریه به دنیا اومده. نکته دیگه هم این که فدراسیون جهانی سازمان‌های مهندسی در این زمینه پیشنهادی داد و به همین خاطر یونسکو 4 ام مارس رو به عنوان روز جهانی مهندسی یونسکو برای توسعه پایدار اعلام کرد. اینا همه تو ویکی پدیا هست و کاملا مستند براتون نوشتیم.

 

 

 این از تاریخ روز مهندس.

 

ایده کادو برای روز مهندس

راستی قبل از این که بریم سراغ ایده کادو برای این روز و ببینیم چی ها می تونیم بخریم ، یادتون نره که تا چشم روی هم بذارین بهمن ماه رسیده و کاسه ی چه کنم چه کنم توی دستامون که کادو ولنتاین چی بخرم ؟ حواستون به تاریخ ها و مناسبت ها هست دیگه ؟ از همین الان به فکر هدیه ای که می خواین به عشقتون تقدیم کنین باشین و براش اقدام کنین که روز های آخر هول هولکی راه نیفتین تو بازار و تهش هم یه چیزی بخرین که نه باب میل خودتون باشه ، نه باب میل یارتون که تا عمر دارین بابتش حرف می شنوین!

پس حتما به چالش دوست شناسی کادویی سر بزنین تا بهترین کادو های ممکنه رو پیدا کنین و با افتخار توی روز ولنتاین به عشقتون تقدیم کنین.

توی روز پنجم اسفند یه سری پیام ها مرتب برای همدیگه ارسال میشه و مهندس ها این روز رو بهم تبریک می گن. یه سری شعارها و جملات خاص خودشون هم دارن که هم رشته ای ها برای این که به خودشون و به هم دیگه حال بدن تکست یا همون پیامک می کنن برای هم ، مثل: ما جهان را می سازیم (مهندس عمران ) ما دنیای جادویی را می سازیم (مهندس کامپیوتر) ، ما دنیا را به هم متصل می کنیم (مهندس ارتباطات ) ، ما قدرت های جهان هستیم (مهندس برق) ، ما دنیا را حرکت می دهیم (مهندس مکانیک) و ... اگر فکر کردین فقط ایده کادو خلاقانه میشه پیدا کرد توی این سایت ، سخت در اشتباهید ، ما براتون پیام تبریک می نویسیم که استفاده کنید. از این مدل ها:

دانشمندان رویای انجام کارها رو دارن؛ مهندس ها کارها رو انجام میدن.

شکوفایی تمدن بشر، برآیند ایده های مهندسین تلاشگر است.

دست هایی که میسازند مقدس ترند از لب هایی که دعا میخوانند.

و .... خیلی موارد دیگه.

اگر می خواین برای یکی از عزیزانتون که مهندسه هدیه بخرین بهتره که برین سراغ تست دوست شناسی و اون جا متناسب با تیپ شخصیتیش براش کادو انتخاب کنین.

 

 

هدیه مناسب روز مهندس

یکی از بچه های تیم ما یه خاطره ای از دوران دبیرستانش و روز مهندس تعریف می کرد که بد نیست بدونین. مخصوصا اگر کادوجو یی که داره این مقاله رو می خونه هنوز توی این دوره ی شیرین از زندگیشه. دوستمون تعریف می کرد که از زمانی که انتخاب رشته کرد و در واقع رشته ریاضی فیزیک رو انتخاب کرد ، یعنی دوم دبیرستان که میشه دهم امروزی ها تا سال آخر یعنی پیش دانشگاهی ، هر سال روز پنجم اسفند ماه رو به مناسبت روز مهندس برای خودشون جشن می گرفتن و حتی به کادو چی بخرم برای همدیگه هم فکر می کردن. یعنی اینجوری که باور داشتن قراره توی کنکور موفق بشن و رشته ای که دوست دارن رو قبول بشن. جالبه بدونین که شاید 90 درصد دانش آموزای اون کلاس بهترین رشته ها و دانشگاه ها قبول شدن و الان هم خیلی هاشون مهاجرت کردن و توی دانشگاه های رتبه بالای دنیا مشغول تدریس هستن. ( نمی دونیم بگیم متاسفانه یا خوشبختانه ! ) راستی اگر دوستتون تصمیم داره از ایران بره یادتون نره که براش کادو یادگاری برای مهاجرت بخرید. براتون کلی ایده کادو معرفی کردیم توی مقاله ی مربوطه. اینو گفتیم تا بدونین آدم به هر چیزی که باور داشته باشه می تونه با تلاش بهش برسه. مخصوصا شماهایی که اول راه هستید. شعار نیست ! دیگه مثال زنده زدیم براتون.

 

کادو ارزان برای روز مهندس

واقعیت اینه که چندین ساله که خانواده ها یه کم نسبت به رشته مهندسی کم لطفی می کنن و از نظرشون مهندس شدن کار شاقی نیست و فقط دیگه پزشکی به عنوان هدف اکثر خانواده ها نشونه گرفته میشه و حتی در بعضی موارد دیده میشه که والدین به اجبار فرزندانشون رو مجبور می کنن که برای قبولی توی رشته پزشکی تلاش کنن حتی اگر بر خلاف میل بچه هاشون باشه. خیلی هاتون دارین با افسوس سر تکون می دین نه؟ حالا که صحبت از بچه ها شد یه یادآوری کنیم ، برای خرید کادو برای پسر 10 ساله و کمتر اگر خواستید چیزی بخرید کلی براتون ایده کادو گذاشتیم ، از دستش ندین. بله داشتیم می گفتیم اینجوری میشه که رشته ی مهندسی متاسفانه دیگه مثل قبلا ها جدی گرفته نمیشه. این در صورتیه که کلی از بخش های مهم زندگی ما با همین رشته های مهندسیه که درست شدن و همین کامپیوتر و اینترنتی که الان دارین ازش استفاده می کنین بهترین مثال برای اهمیتش هست. یا حتی سقفی که بالا سر ماست. اگر قرار باشه همه دکتر بشن که دنیا بهم می ریزه.

 

 

بهترین هدیه ها برای روز مهندس

انتخاب بهترین کادو ها برای روز مهندس زیاد مثل چی بخرم کادو تولد یا کادو ولنتاین چی بخرم نیست. کلا فاز کادوهاشون با هم فرق داره. نمی خواد خیلی زرق و برقی باشه. البته اگر دلیلی برای خریدن یه کادوی خیلی خاص و گرون دارین که بحثش جداست ولی در کل یه جورایی خریدن کادو تو این روز بیشتر نشون دهنده ی حمایت شما یا قدردانی کردن هستش برای همینه که می گیم لزومی نداره اون قدر خودتون رو اذیت کنین. 

 یه نکته دیگه هم لازم می دونیم که این جا بهش اشاره کنیم. اگر با شنیدن روز مهندس همین جوری ناخودآگاه و بدون هیچ دلیل منطقی ای ، تصویر یه آقا میاد تو ذهنتون باید بگیم که خیلی اوضاع خیطه ! رشته های تحصیلی رو هم مثل ایده کادو ها که قبلا بارها و بارها تکرار کردیم ، جنسیتی نکنیم. چه خانم مهندس های با استعداد و متخصصی که توی همین کشور خودمون درس خوندن و باعث افتخار هستن. کافیه که فقط یه نگاه به زیبایی طراحی پل طبیعت تهران بندازین.

 

اگر منتظر جواب کادو چی بخرم برای روز مهندس هستین تا آخر با ما همراه باشین که مثل همیشه با یه قسمت بندی منظم تصمیم داریم بهتون بگیم چی کار کنین. ضمن این که باز هم تاکید می کنیم که خرید کادو رو موکول نکنین به روزهای آخر و دقیقه نود. باور کنین اینجوری هیچ چیز خوبی از توش در نمیاد. از کادویاب گفتن بود!

 

خرید کادو متناسب با رشته

اولین دسته بندی از ایده کادو هایی که می خوایم بهتون معرفی کنیم مربوط میشه به خرید کادو متناسب با رشته ی مهندسی که قصد دارین براش هدیه تهیه کنین. یعنی این که قطعا می دونین رشته ش چیه دیگه. مهندس کامپیوتره ؟ مهندس برقه ؟ مهندس معماریه ؟ و ... بعدش خیلی راحت مثل وقت هایی که برای چی بخرم کادو تولد ممکنه به شغل طرف مقابل فکر کنین و متناسب با اون براش هدیه تهیه کنین ، می تونین کادوی مناسبی رو انتخاب کنین. با چند تا مثال هم براتون شفاف تر می کنیم منظورمون رو و هم با کادو های خاص آشناتون می کنیم. اما از اون جایی که تعداد رشته های مهندسی خیلی بالاست و تنوع زیاده پیشاپیش عذرخواهی می کنیم که نمی تونیم اسم همه ی رشته ها رو بیاریم اما قول می دیم با دیدن محصولاتی که پیشنهاد می دیم بتونین برای خرید کادو برای هر رشته ی دیگه ای الهام بگیرید.

اگر شخص مورد نظر مهندس کامپیوتره و ساعات زیادی رو پشت سیستم می شینه کارتون راحته چون ایده کادو های زیادی دارین اینجا. از لوازم طبی برای روی صندلی بگیرین تا محصولاتی مثل ماساژور و یا این پنکه ی بامزه ای که ساعت رو هم بهتون نشون میده و خیلی راحت به لپ تاپ می تونین وصلش کنین. گزینه ی دیگه تون هم خرید این بالشت های مخصوص وان حمام هستش تا بتونن بعد از ساعت ها نشستن و احتمالا با درد کمر و کتف و گردن بلند شدن از پشت سیستم ، برن توی وان و ریلکس کنن. گجت های روز دنیا رو هم می تونین بذارین جزو بهترین کادوها برای روز مهندس که توی چالش دوست شناسی کادویی کلی ازشون پیدا میشه. از کیبورد های جالب تاشونده هم غافل نشید که با قابلیت ضد آب بودنشون دیگه حرفی برای گفتن باقی نذاشتن. ساعت و پنکه USB ، کیبورد تاشونده ضد آب ، بالش ارکونومیگ وان حمام میتونه کادو خوبی باشه.

 

 

در صورتی که شخصی که می خواین براش کادو روز مهندس تهیه کنین ، مهندس هوا فضا ست با مسما ترین کادویی که میشه خرید ، پهباده. شاید به نظر خنده دار بیاد اما مطمئن باشین که مهندس شما خوشحال میشه. یه سری پازل های سه بعدی ماکت موشک و خیلی مدل های دیگه توی این زمینه هست که هم سرگرمی خوبیه و هم دکور جالبی برای میز کار به حساب میان. راستی برای پیدا کردن بهترین کادوها برای روز مهندس می تونین از کادو برای همکار هم کمک بگیرین. کیت هواپیما کاغذی قابل کنترل با موبایل و پهپاد تاشو و قابل حمل میتونن کادو های جالبی باشن.

 

 

یکی از بهترین ایده کادو هایی که می تونین برای یه مهندس طراح از هر نوعش تهیه کنین ماساژوره. این دسته از مهندسان عزیز هم ساعت های زیادی رو صرف طراحی می کنن و دقت زیادی باید به خرج بدن تا همه چیز دقیق و درست از آب در بیاد. حالا چه به روش سنتی و روی کاغذ باشه ، چه با کامپیوتر باشه. فرقی نداره. در هر حالت یه ماساژور حرفه ای بعد از ساعت ها کار کمک می کنه که حسابی خستگی از تنشون در بیاد. گزینه دیگه هم این خودکارهای چند منظوره ست که اگر به چالش دوست شناسی سر بزنین می بینین که چه قدر کاربردی و جالبن و یه جورایی یه کادوی سمبلیک میشه این جا.

 

 

می خوایم یه ایده کادو خاص  خیلی جالب بهتون بدیم برای مهندسین عمرانی که توی پروژه های اجرایی کار می کنن و همیشه باید توی محل عملیات حضور داشته باشن. خریدن یه دفع کننده حشرات قابل حمل کوچیک که می تونن اون رو حتی به گیره ی کمربندی شلوارشون هم آویزون کنن یا به بند کوله و کیفشون ، یه کادوی خیلی خاص و جالبه که مطمئن باشین هیچ وقت هیچ کسی به فکرش نرسیده براشون تهیه کنه. شما همیشه قراره با خریدن کادو های خاص بدرخشین. اگر مهندس عمرانتون آقا هستن برای گرفتن ایده های بیشتر از مقاله ی  کادو برای مرد متاهل هم می تونین ایده های خوبی بردارین.

 

 

خب دیگه اگر بخوایم همین طوری ادامه بدیم خیلی طولانی میشه. بریم سراغ دسته ی بعدی که اون جا براتون پیشنهادات جذاب و مناسبی داریم.

 

خرید کادو مناسب تمامی مهندسین

توی این دسته بهتون کادوهایی رو معرفی می کنیم که برای تمامی رشته های مهندسی مناسب باشن و طرفتون هر کسی که هست بتونین بهترین کادوها برای روز مهندس رو براش تهیه کنین.

مهندس ها معمولا از چالش و حل کردن مسائل خوششون میاد. یعنی یه جورایی دوست دارن هی معما حل کنن و دنبال چیزهای چالش برانگیز می رن. ما بهتون پیشنهاد می کنیم که پازل هایی با تعداد قطعات بالا بخرین تا از حل کردنش لذت ببرن.

در ادامه داستان چالش برانگیز بودن ، معمولا این جور آدما توی زندگی شخصی خودشون هم این مدلین که دوست دارن خودشون هی دست به آچار باشن و همه چیز رو خودشون تعمیر کنن. حالا یا اون وسیله رو درست می کنن یا کلا می زنن خرابش می کنن و تهش هم یه توجیهی براش پیدا می کنن بالاخره. نا سلامتی مهندسن ها! خریدن لحیم مخصوص پلاستیک و سیم و یا مجموعه 73 عدید ابزار ضروری ها که هر چی فکرشو بکنن توش پیدا میشه ، این جور افراد رو خیلی ذوق زده می کنه و گزینه بعدی هم متر اندازه گیری دیجیتال هستش. این متر حرفه ای یه صفحه نمایش کوچیک داره و متراژ اندازه گیری شده رو بهتون نشون میده. دیگه نیاز نیست هی خم بشین و چشماتون رو ریز کنین سانتی متر بشمارین. این چند تا محصول برای کادو برای مرد متاهل هم می تونن ایده های خیلی خوبی باشن. توی ذهنتون داشته باشین.

 

 

خرید کادو های بامزه روز مهندس

دسته آخر از بهترین کادوها برای روز مهندس ، کادوهایی هستن که بیشتر به درد دوست و رفیق هاتون می خوره. کسایی که باهاشون راحتین و شوخی دارین و یه جورایی دارین یادگاری طور و این که به یادت هستم و رفیقمی و این صحبتا براش هدیه روز مهندس رو تهیه می کنین.

مثلا از مگنت هایی با پیام های جالب که ایده های زیادی توی اینترنت هست می تونین استفاده کنین و بدین براتون درست کنن. یو اس بی های با مزه ی طرح مهندس و حتی جا کلیدی های مهندسی که طرح ابزارهای مختلف رو دارن.

 

 

اگر هم جوک و یا شوخی خاصی بین شما و دوستتون هست می تونین روی یه تی شرت یا ماگ چاپ کنین و بهش هدیه بدین. یادگاری خیلی خوبی میشه.

 

اینم از روز مهندس و بهترین کادوها برای روز مهندس. امیدواریم که بتونین اون چیزی رو تهیه کنین که دقیقا باب سلیقه و میل مهندستون هست و حسابی خوشحالش کنین. کادویاب از همین تریبون از همه ی مهندسین عزیز بابت زحماتشون توی هر شغلی که هستن تشکر می کنیم و روز 5 ام اسفند رو تبریک می گیم. به امید روزی که شرایط جوری بشه که والدین بچه هاشون رو صرفا به خاطر مسائل مالی و یا اسم و رسم رشته های دیگه از علاقه شون به رشته های مهندسی و ادامه تحصیل توی این رشته ها منصرف نکنن.     

1402-10-07