کادو مناسبتی
  • سارا آهویی |
  • سردبیر کادویاب
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • 70 بازدید |
  • 2 ماه قبل

13 تیر جشن تیرگان، بزرگداشت کمان کشیدن جان فدای ایران

ما باز هم برگشتیم تا براتون از جشن های خیلی خیلی جذاب ایران باستان بگیم و دورِ هم دیگه با خوندن م...
13 تیر جشن تیرگان، بزرگداشت کمان کشیدن جان فدای ایران

ما باز هم برگشتیم تا براتون از جشن های خیلی خیلی جذاب ایران باستان بگیم و دورِ هم دیگه با خوندن مناسبت های شاد کشورمون خوش بگذرونیم و به اطلاعاتمون در مورد تمدن ایران زمین بیش از قبل اضافه کنیم. توی اولین ماه از فصل سوزان تابستون هستیم و با یه نگاه به تاریخ قدیم ندیم ها می بینیم که توی یه روز دو تا مناسبت خیلی خیلی مهم رو داریم که آسمون بیاد زمین هم ما به کار خودمون ادامه می دیم و درباره ش براتون می نویسیم. آسمونی که یه روزی میزبان تیرِ کمان مردی بود که برای تمامییت ارضی کشورش با تمام قواش جنگید و در نهایت هم به هر قیمتی که بود ، با افتخار موفق شد.

 

13 تیر جشن تیرگان، بزرگداشت آرش کمانگیر بر فراز البرز

 

جشن تیرگان اولین مناسبت و سال روز بزرگداشت کمان کشیدن آرش کمانگیر عزیز هم مناسب بعدی هستش که توی این مقاله قراره براتون درباره ی هر دو مورد بنویسیم. شاید فکر کنین پس این مقاله قرار نیست جواب سوال کادو چی بخرم رو بده اما باید بهتون بگیم که سخت در اشتباهید و ما تحت هر شرایطی بهتون گزینه های فوق العاده ای رو برای تقدیم کردن به عزیزانتون معرفی می کنیم، چه می خواد 13 تیر جشن تیرگان یا بزرگداشت آرش کمان گیر باشه چی می خواد هر مناسبت بزرگ یا کوچیک دیگه ای باشه. به هیچ عنوان یادمون نمیره که چه قول هایی برای پیدا کردن هدایای مناسب بهتون دادیم. ما هم که سرمون بره قولمون نمیره. اگه از کادوجوهای عزیزی هستین که به تازگی ما رو پیدا کردین شما رو به خوندن همه ی مقالات قبلی تشویق می کنیم تا بیشتر با ما آشنا بشین. شاید براتون جالب باشه که بدونین ما حتی به فکر پیشنهادات منحصر به فرد برای کادو سالگرد ازدواج هم بودیم و یه مقاله ی بلند بالا هم با این عنوان براتون نوشتیم.

 

مناسبت های 13 تیر ماه:

خب بریم ببینیم که جشن تیرگان چه داستانی پشتش هست و چرا و چه طور جشن گرفته می شده ؟ و این که هنوز هم خبری از این جشن هست یا نه ؟برای این که بخوایم در مورد جشن تیرگان که هر سال در 13 تیر ماه جشن گرفته می شده بیشتر بدونیم و آشنا بشیم باید اول به معرفی واژه ای بپردازیم که شاید بار اول باشه اون رو می خونین

 واژه « تیشتر » تیشتر یعنی چه ؟ :

می دونیم که توی داستان های اساطیری ایرانیان باستان و یا باور ها و اعتقادات مذهبی شون یه موردی همیشه پایه ثابت بوده و خیلی از این باور ها و داستان ها با این اصل شکل گرفتن.اون هم چیزی نیست جز مبارزه بین خوبی و بدی ! سپیدی و تاریکی و … هنوز هم که هنوزه داستان خیلی از فیلم ها و کتاب ها و حتی کارتن های کودکان توی کل دنیا با الهام گرفتن از همین اصله که نوشته میشن. در مورد تیشتر هم باید بگیم که سمت خوبی ها قرار گرفته و سمت بد ماجرا  و در مقابل اون « اپوش » هستش. تیشتر فرشته باران شناخته می شه. اپوش هم که در مبارزه با تیشتر هست ، دیو خشکسالی معرفی می شه. صحبت از فرشته شد و ما رو یاد وروجک های مهربونی انداخت که همیشه با دیدن کادو ها ذوق می کنن و دلشون شاد میشه. اگه شما هم می خواین دل این کوچولوها رو شاد کنین حتما مقاله ی کادو برای پسر 10 ساله و کمتر رو بخونین.  

 

ارتباط جشن تیرگان و تیشتر:

 

 نکته ای که در مورد تیشتر باید خدمتتون بگیم این هستش که این فرشته ی عزیز در یک ماه به شکل های مختلفی ظاهر می شده. در واقع هر 10 روز متولی از یک ماه ، یه قیافه داشته. یعنی چه طوری؟ این جوری که اول از همه با صورت یه جوون پانزده ساله خودشو نشون می داده ، برای 10 روز بعدی شبیه یه گاو که شاخ های طلایی داشته و ده روز آخر هم یه اسب سفید که گوش های طلایی داره و بی نهایت خشگله. عجیب و غریبه یه کم ، نه ؟خیلی ها بر این باورن که قصه جشن تیرگان از جایی شروع میشه که این فرشته باران و عزیز ما ظاهر 10 روز آخر خودش رو داره ، یعنی یه اسب ناز سفید رنگه. چی کار می کنه ؟ بر می داره می ره با دیو خشکسالی مبارزه کنه که مردم از نعمت بارون بی نصیب نمونن. کجا ؟ توی دریای کیهانی ! راستی الان که توه ماه تیر هستیم، مقاله هوشمندانه ترین هدایا برای ماه تولد تیر رو از دست ندید.

 

اجازه بدین همین جا که بحث مبارزه و نبرد داغه یکی از کادو های خیلی پرطرفدار و ترند این روز ها رو بهتون معرفی کنیم که اگه این روز ها زیاد از چالش دوست شناسی کادویی استفاده کرده باشین حتما این کادو جذاب رو دیدید و می دونین که چرا اصرار داشتیم که وسط بحث جشن تیرگان بهتون معرفیش کنیم. یه نکته ای هم بین خودمون و شما عزیزانی که وقت می ذارین و با دقت مقاله ها رو دنبال می کنین بمونه. ما توی مقاله ها معمولا کادو هایی رو معرفی می کنیم که از تمامی جنبه ها نمره ی کامل رو گرفتن. 

 

ست دوتایی تفنگ لیزر تگ با جلیقه امتیاز

به احتمال خیلی زیاد در مورد محل های تفریحی که برای لیزر تگ خدمات میدن شنیدین و یا اصلا خودتون با دوستاتون رفتید اون جاها و بازی کردین. در هر صورت حتما می دونین که چه هیجانی توی این بازی هستش و چه قدر حال آدم رو عوض می کنه. به همین خاطر هم ما با خودمون گفتیم که چه کادویی بهتر از یه ست دوتایی تفنگ لیزر تگ که امکانات فوق العاده ای داره تا هر کس که به این سرگرمی علاقه منده بتونه راحت توی خونه و یا هر جای دیگه به صورت رایگان باهاش مشغول بشه. قبل از این که بخوایم از ویژگی های بی نظیرش براتون بگیم خوبه که بدونین خیلی ها این کادو رو به عنوان کادو برای مرد متاهل هدیه دادن و چه قدر هم که فیدبک های مثبت و خوبی گرفتن.

یه کوچولو شما رو با این کادو ی هیجان انگیز آشنا کنیم و بعد بریم ادامه ی جشن تیرگان رو با هم بخونیم:

 

ست دوتایی تفنگ لیزر تگ با جلیقه امتیاز

 

این ست دوتایی تفنگ لیزر تگ از این لحاظ خیلی خاص دونسته می شه که هر تفنگش 4 تا مدل اسلحه ی مختلف داره و شما می تونین بسته به شرایط و فاصله تون با شخصی که دارین مبارزه می کنین اسلحه ی مناسب رو انتخاب کنین. از طرفی صفحه نمایشگر امتیازش بُرد خیلی بالایی داره و به ازای هر تیری که بهش اصابت می کنه از امتیازات کم می کنه. به یکی دیگه از خوبی های این تفنگ های لیزر تگ اگه بخوایم اشاره کنیم باید اینو بگیم که قابلیت تیم بندی داره و همزمان می تونه تا 4 تیم رو پوشش بده. یعنی اگه دوستاتون هم از این تفنگ ها بخرن می تونین توی تعداد بالا همگی با هم بازی کنین که خب قطعا هیجانش چندین برابر میشه براتون. و صد البته که این هم یه گزینه واسه کادو برای خودم می تونه باشه.

 

از جشن تیرگان رسیده بودیم به اون جا که فرشته باران یعنی تیشتر تشریف می بره توی اعماق دریای کیهانی تا با دیو بجنگه. اما با وجود این که 3 تا شبانه روز باهاش مبارزه می کنه متاسفانه موفق نمیشه و شکست می خوره و دست از پا دراز تر بر می گرده، میره کجا ؟ میره پیش خدا و میگه آخه این درسته ؟ مردم آب ندارن . خشکسالی بشه بیچاره میشن و همه زمین های کشاورزی شون از بین میره. من چه کنم ؟ این دیو اپوش خیلی قدرت منده و با این که من 3 روز تمام باهاش مبارزه کردم اما باز هم موفق نشدم بهش غلبه کنم. خدا هم از اون جایی که مهربونه بهش می گه غمت نباشه و دوباره برو سراغ اپوش. بار دوم دیگه تیشتر جان به لطف پروردگار می تونه بر بدی پیروز بشه و همه ی زمین ها رو گل و بلبل و پر آب کنه و همه جا بارندگی هم میشه. همین می شه که ایرانی ها جشن تیرگان رو برگزار می کنن و شادی می کنن. 

 

کادوجو ی عزیزی که علاوه بر این که کنجکاوی در مورد جشن تیرگان و بزرگداشت آرش کانگیر بدونی ، دنبال کادو لاکچری زنانه هم می گردی، بعد از این مقاله حتما یه سر به اون یکی مقاله هم بزن.

 

کادو لاکچری زنانه

 

رسوم و آیین جشن تیرگان در 13 تیر :

تا این جا به خوبی متوجه شدیم که اصل و شالوده ی این جشن معروف از کجا میاد. موقعش رسیده که یه کم هم از آیین جشن تیرگان با هم بخونیم. کلا انگار ایرانی های باستان قدر آب رو خیلی می دونستن و جشن های زیاد و مختلفی برای آرزوی باریدن بارون و از بین رفتن خشک سالی و دعا برای داشتن سالی پر آب برگزار می کردن. جشن تیرگان هم همون طور که از داستان تیشتر و ابوش روشنه برای بارش بارونه و باز هم آیینی که این جا حاکمه رفتن کنار رودخونه ها و آب ها و پاشیدن آب به همدیگه ست. اگه دوست دارین برگزاری این جشن رو از نزدیک ببینین می تونین به شهر های میبد، کرمان ، یزد ، شیراز و … سفر کنین. خوشبختانه هنوز هستن مردمانی که به آیین و جشن های ایران کهن پایبندن اون ها رو برگزار می کنن. بالا برای خانم ها مقاله معرفی کردیم. می خوایم بگیم که از همون نوع مقاله برای آقایون هم نوشتیم. بله ! شما کادو لاکچری مردانه رو بخون و با خیال راحت بهترین هدیه رو انتخاب کن.

 

رسوم و آیین جشن تیرگان در 13 تیر

 

به نظر میاد به اندازه ی کافی در مورد جشن 13 تیر یا همون تیرگان صحبت کردیم و وقتشه که بریم سراغ داستان فوق العاده بی نظیر آرش کمانگیر . شاید خیلی هاتون بگین که اووووه بابا ما خودمون آرش رو می شناسیم و کدم ایرانیه که ندونه آرش کمانگیر کی بوده و چی کار کرده. بله درسته! داستان آرش کمانگیر به قدری جذاب و زیباست که میشه گفت همه مون اون رو از بَر هستیم اما این جا می خوایم بخونیم که ارتباط بین این جشن و جشن تیرگان چیه و از باور ها و اعتقادات قدیمی توی این مورد هم با خبر بشیم. پس لطفا همچنان ما رو همراهی کنین که اصلا ضرر نمی کنین و خواهشی که ازتون داریم اینه که اگه این مقاله رو خوندنی و مفید دیدین اون رو به دوستان خودتون هم معرفی کنین. اگه هم کسی از عزیزانتون قصد رفتن از ایران رو داره کادو برای مهاجرت دوست صمیمی میتونه کمکتون کنه.

 

یه چیزی ! می دونستین که برای پیدا کردن کادو های خاص وقتی می خواین از هوش مصنوعی ما استفاده کنین بهتره که هر یه مدت یه بار باز هم بیاین و سری بهش بزنین ؟ به خاطر این که تیم ما مرتبا کادو های جدید و منحصر به فرد رو به چالش دوست شناسی معرفی می کنه تا این باهوش جان بتونه گزینه های بیشتری رو به کادوجو ها معرفی کنه. پس چی شد؟ نیاین فقط یه بار کادویابی کنین و بعدش هم حاجی حاجی مکه. حتما یکی دو هفته بعد باز هم سری بهش بزنین.

 

آرش کمانگیر ، جانفدای ایران بر فراز البرز:

در مورد جشن تیرگان و آرش کمانگیر این رو باید بدونین که دو تا باور وجود داره. اولین باور همون داستان تیشتر و اپوش بود که براتون گفتیم ازش. اما دومی باور برای این جشن میشه ماجرای آرش کمانگیر و مبارزه ی معروف و بزرگ ایرانیان و تورانیان که خیلی پر ماجرا بوده.اگه اطلاعاتی از اوستا کتاب مقدس زردشتیان داشته باشین می دونین که یشت بخشی از اوستا برای ستایش و پرستیدن آفریدگار بزرگ و امشاسپندان هستش. این رو گفتیم که اضافه کنیم که اگه توی یشت ها دقت کنین می بینین که بین تیشتر و آرش کمانگیر ارتباط و پیوند واضحی هست.

توی داستان های اساطیری اومده که زمانی که منوچهر پادشاه ایران زمین بوده ، در تاریخ یکم تیر ماه ، سپاه ایران از تورانیان با پادشاهی افراسیاب بد جوری شکست می خوره. دعوا سر چی بوده ؟ مثل همیشه سر کشور گشایی و تعیین مرز کشور ها. وقتی که سپاهیان ایرانی تیو بخش مازندران محاصره میشن بعد از کلی صحبت و بالا و پایین به این نتجیه می رسن که بابا بسه دیگه ، چه قدر این جنگ بین ایران و توران کش دار شده و باید به یه توافقی برسیم. قرار میشه که یه تیر از مازندران که ایرانیان اون جا بودن به شمت شرق که می شه خراسان امروزی خودمون پرتاب بشه و همون تیر مرز بین ایران و توران رو مشخص کنه. شما دقیقا همین جا جذاب ترین ایده کادو رو می تونین پیدا کنین! حالا بعدا می گیم.

همین طور که این دو طرف مشغول بودن با هم به صحبت کردن و دنبال راه و چاه دقیق بودن کی میاد؟ ایزد بانوی زمین ! و می گه که از آهن و چوب و پر شاهین یه تیر و کمان درست و حسابی آماده کنن. کی قرار بود تیر و پرتاب کنه ؟ بدون شک آرش کمانگیر. چرا ؟ چون که خیلی خیلی کار درست و قوی بود و توی تیر اندازی کسی به گرد پاش نمی رسید. ایزد بانوی زمین بهش میگه تیر و کمان رو بردار و برو ببینیم چه می کنی ؟ آرش کمانگیر جانفدای معروف ایرانی هم که خوب شرایط رو درک کرده بود و می دونست الان چشم یه ایران به قدرت بازوی اونه خیلی محکم و با اعتماد به نفس لباش خودشو در میاره و بدن ورزشکاریش رو به نمایش می ذازه و به همه می گه این از من، صحیح و سلامت و قوی. فقط این که از الان بهتون بگم که بدونین من این تیر رو با چنان نیرو و قدرتی پرتاب می کنم که وقتی تیر رها شد دیگه چیزی از من باقی نمونه. که رقیقا همین اتفاق هم برای آرش کمانگیر بزرگ میفته.در ضمن کادو برای دوست رو فراموش نکنید.

تیر و کمان رو میندازه روی شونه ی خودش و می ره بالای کوه البرز و دقیقا همون طور که قول داده بوده تیر و رها می کنه و خودش روی زمین میفته! فرشته ی باد هم به دستور خدای بزرگ یعنی هرمز . تیر از بامداد تا نیمروز در آسمان می‌رفت و از تیری که توی آسمون به رقص در اومده بود و با شتاب به سمت خاور می رفت مراقبت می کرد. در نهایت هم کنار رود جیحون به زمین نشست و همون جا شد مرز بین ایران و توران و هر سال هم به یاد این اتفاق شیرین مردم جشن می گرفتن و شاید هم یه فکر خرید کادو برای همدیگه میفتادن. حالا بعضی ها معتقدن که جشن تیرگان رو به مناسبت این پیروزی بزرگی که آرش کمانگیر بر فراز البرز رقم زده برگزار می کردن و بعضی دیگه می گن ارتباطی نداره و هر کدوم برای خودش یه جشن جداگونه به حساب میاد. در هر صورت نکته ای که این جا خیلی اهمیت داره اینه که هر دو اتفاق از نظر ایرانیان باستان بسیار زیاد مقدس و پر اهمیت بوده و به هیچ عنوان حاضر نبودن بدون جشن و برگزار کردن مراسمات خاص و بی تفاوت از کنارش در بشن.

 

توی صحبت هایی که داشتیم در مورد جشن تیرگان و فداکاری آرش کمانگیر می کردیم اشاره کردیم که یه ایده کادو خاص داریم که اگه دوست دارین این داستان ها و باورهای شیرین و زیبای وطنمون بین نسل های مختلف منتقل بشه، حتما و حتما برای نوجوون ها و جوون هایی که می شناسین و براتون عزیز هستن تهیه کنین.همچنان ما رو همراه کنین تا خدمتتون این گزینه ی جذاب رو معرفی کنیم.

 

مجموعه کامل تیر و کمان رنگ چوب

 

مجموعه کامل تیر و کمان رنگ چوب

 

اگه بخوایم این مجموعه کامل تیر و کمان رنگ چوب رو توی چند تا به شما معرفی کنیم و از ویژگی های خاصش بگیم باید این موارد رو اسم ببریم:

- طراحی ارگونومیک منحصر به فرد

- عملکرد بالا

- مونتاژ و تطبیق پذیری آسان

- کاربر پسند

یعنی شما یه هدیه ی به معنای واقعی کلمه درست و حسابی تقدیم عزیزتون می کنین و از اون جایی که این مجموعه خیلی خیلی کامل هستش شما می تونین خیلی راحت به عنوان جواب چی بخرم کادو تولد هم بهش نگاه کنین. چرا می گیم کامله؟

چون که توی این مجموعه:

Bowstringrt یک عدد کمان ، 6 تا فلش کربن، 6 تا کاغذ هدف ، یک عدد  

یک عدد محافظ بازو و محافظ انگشت

Arrow Sights و Arrow Rest

همه ی این موارد پیدا میشه.

 

اما اجازه بدین که هنوز هم شما رو با ویژگی های دیگه ی این ست کامل تیر و کمان آشنا کنیم. این مجموعه هسته چوبی قابل اعتماد و بدنه ی چوبی قوی داره و یک بند پارچه داکلون 16 رشته ای قدرتمند هم توش به کار برده شده.  رایزر با لبه ‌های گرد و دسته ‌ای عالی طراحی شده که در دست گرفتنش رو بسیار راحت کرده. این راحتی به شما این امکان رو می ده که بهترین تجربه را توی پرتاب چند تیر و برای زمان طولانی داشته باشید. و با وجود همه ی این ها وزن سبک خوبی داره. این محصول هم می تونین توی تست شخصیت شناسی به راحتی  پیدا کنین و خودتون از جزئیات بیشترش بخونین و حتی عکس های بیشتری رو هم ببینین. دیدین گفتیم ما برای هر مناسبتی یه گزینه ی منحصر به فرد براتون رو می کنیم.

 

این هم از بحث شیرین 13 تیر و داستان جذاب آرش کمانگیر. به زودی با یه مناسبت شیرین دیگه باز هم در خدمتتون هستیم.

هر سوال و انتقاد و پیشنهاد و مشکلی هم داشتین ، توی هر بخشی از سایت ، می تونین با پشتیبانی تماس بگیرین. اگه هم که از اون دسته از کادوجو هایی هستین که ترجیح می دین بنویسین به جای این که تماس تلفنی برقرار کنین ، اصلا نگران نباشین. ادمین های اینستاگرام ما توی دایرکت به همه سوال هاتون جواب میدن و نهایت تلاششون رو می کنن که از کادویاب با رضایت کامل خرید کنین. پس توصیه ما به شما اینه که حتما ما رو توی اینستاگرام هم دنبال کنین و از جدید ترین اخبار تخفیف ها و جوایز مطلع بشین.

شاد باشید.

1403-04-12