کادو مناسبتی
  • سارا آهویی |
  • سردبیر کادویاب
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • 102 بازدید |
  • 3 ماه قبل

20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی + معرفی هنرهای دستی ایرانی

موضوعی که امروز می
20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی + معرفی هنرهای دستی ایرانی

روز جهانی صنایع دستی چه روزیه ؟ موضوعی که امروز می خوایم براتون در موردش بنویسیم موضوعی هستش که به ما ایرانی ها یه جور ویژه ای مربوط می شه. به فرهنگ غنی و ارزشمندمون خیلی عمیق گره خورده و از مواردی هست که ماها به عنوان یه ایرانی همیشه بهش افتخار می کنیم و معمولا با بادی در غبغب در موردش صحبت می کنیم. بیشتر شهرهای بزرگ و کوچیک کشورمون برای خودشون توی این زمینه حرفی برای گفتن دارن و تازه آوازه شون به خیلی از کشورهای دور و نزدیک هم رسیده، به همین دلیل هم زنده نگه داشتن و حفظ همچین چیزی اهمیت فوق العاده بالایی مخصوصا برای کسایی که به فرهنگ و هنر اهمیت میدن، پیدا کرده. با ما همراه باشین تا براتون بگیم که دقیقا داریم از چی حرف می زنیم.قبل از شروع ولی بگیم که حتما بعد از خوندن مقاله به هوش مصنوعی کادو سر بزنید.

 

20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی

 

روز جهانی صنایع دستی که بهتره به عنوان یه ایرانی خیلی بیشتر و بهتر در موردش بدونیم و اطلاعات داشته باشیم. البته که ما توی این مقاله علاوه بر مطالب مربوط به این روز، ایده کادو برای اشخاصی که می خوان به هر علتی به شخصی به این مناسبت کادو تقدیم کنن هم معرفی می کنیم و بهتون قول می دیم که مثل همیشه این ایده ها منحصر به فرد و جالب باشن تا شما به راحتی از بینشون بتونین یه انتخاب خیلی خوب برای کادو روز جهانی صنایع دستی داشته باشین. تا تو بحث خرداد ماه هم هستیم مقاله پیشنهادات فوق العاده برای دادن هدیه به متولدین خرداد ماه فراموش نشه.

 

تاریخ روز جهانی صنایع دستی:

 توی تاریخ 10 ژوئن یا همون جون هر سال این مناسبت جشن گرفته می ‌شه و هدف از برگزاری این جشن هم یه جورایی میشه گفت برای تقدیر از هنر و صنعت ‌های دستی سراسر جهان و به علاوه ی اون گسترش فرهنگ و زیبایی‌ های محلی مناطق مختلف هستش. یا حتی می تونیم اینجور بگیم که علت انتخاب یک روز در سال به عنوان روز جهانی صنایع دستی اینه که به طور کلی صنایع دستی به عنوان یک جزء مهم از هویت فرهنگی و تاریخی هر جامعه، ارزش بالایی دارن و باعث حفظ میراث ‌های فرهنگی و معنوی ملت ‌ها می شن پس جلب توجه مردم به این صنعت توی یه روز مشخص یه عمل مهم محسوب میشه حالا اگه کسی هم به کادو چی بخرم برای این روز بخواد فکر کنه که دیگه اصلا مسئله ای نیست و جوابش پیش خود ماست.

روز جهانی صنایع دستی رو می تونیم فرصتی بدونیم برای تقدیر از نقش و ارزش صنایع دستی به عنوان یه منبع اشتغال، نگه داری و مراقبت از فرهنگ‌ های مختلف، حفظ محیط زیست و توسعه دادن همکاری بین شهرها و کشورها توی این زمینه. پس با تمام این اوصاف که خدمتتون عرض کردیم دیگه جای هیچ تردیدی باقی نمی مونه که روز صنایع دستی برای ارتقاء حرفه ‌های صنایع دستی خیلی خیلی ارزشمنده و این جور انتظار میره که توجه زیادی بهش بشه. تیم ما هم که به شدت توی این زمینه ها فعاله و به هر نحوی تلاش می کنه که سهمی داشته باشه پس برای این روز هم کادو های خیلی ویژه ای در نظر گرفته که شما می تونین با کمک چالش دوست شناسی کادویی اون ها به راحتی پیدا کنین.

خب حالا این که 10 ژون به عنوان روز جهانی صنایع دستی انتخاب شده چه فرقی با روز های دیگه داره ؟ جونمون براتون بگه که توی این روز، فعالیت ‌های مختلفی توی کشورهای مختلف انجام میشه مثل چی؟ مثل نمایشگاه ‌های بزرگ، کارگاه‌ های فوق العاده هیجان انگیز، نشست ‌ها و همایش ‌های مرتبط با صنایع دستی و خب این فعالیت‌ ها هم با هدف آشنایی بیشتر مردم و علاقه مندان به این حوزه با هنرمند ها و صنعتگران صنایع دستی و نشون دادن بیشتر ارزش‌ ها و اهمیت اون ها برگزار می ‌شه. البته که باید اضافه کنیم که اون افرادی که از هدیه دادن به دیگران لذت می برن به توی روز جهانی صنایع دستی هم به خرید کادو فکر می کنن.

 

روز جهانی صنایع دستی در ایران:

باید بدونین که توی کشور خودمون هم روز جهانی صنایع دستی توی تاریخ 10 ژوئن هر سال با اهمیت بالایی و شکوه به نسبت خوبی جشن گرفته می ‌شه چون که دیگه اینو همه مون خوب می دونیم که صنایع دستی توی ایران یکی از اصلی ‌ترین عنصرهای فرهنگی هستش و از زمان ‌های قدیم ، ما ایرانی ها توی تولید آثار هنری و دست ‌ساز حرفه ای بودیم و هستیم که همین موضوع رو می تونیم نشونه ای از تاریخ پرشکوه و تمدن غنی ما ایرانی ها بدونیم. هر سال هم توریست های زیادی موقع سفر به ایران به عنوان سوغاتی و یا یادگاری، برای خودشون و یا عزیزانشون، چمدون هاشون رو پر از صنایع دستی زیبای ایرانی می کنن و حتی گاها برای جواب چی بخرم کادو تولد ازشون استفاده می کنن.

دور از انتظار نیست که توی روز جهانی صنایع دستی، معرفی محصولات صنایع دستی ایرانی، نمایشگاه ‌ها و فروشگاه‌ های مخصوص این محصولات توی سراسر کشور برگزار می ‌شه. این رویداد ‌ها به عنوان فرصتی برای ترویج هنر های دستی ایرانی، ایجاد فرصت ‌های شغلی، حفظ میراث ‌های فرهنگی و توریستی، ترویج همکاری ‌های بین‌المللی و بالا بردن ارزش‌ های هنری و صنعتی محصولات صنایع دستی توی ایران اهمیت زیادی دارن.

قبل از این که بریم سراغ عنوان بعدیمون یه نکته رو به شما کادوجوهای جدید دوست داشتنی مون که به تازگی عضو خانواده ی ما شدین یادآوری کنیم، اون هم این که چالش دوست شناسی همه جوره بهتون کمک می کنه تا بتونین خیلی سریع یه کادوی بی نظیر متناسب با تیپ شخصیتی شخص مورد نظرتون تهیه کنین. پس حتما بعد از مطالعه این مقاله و روز جهانی صنایع دستی برید سراغش.

 

 انواع صنایع دستی ایرانی:

صنایع دستی ایران تنوع خیلی زیادی داره و هر منطقه ‌ای توی ایران معمولاً صنایع دستی خاص و منحصر به فرد خودش رو داره. روز جهانی صنایع دستی بهونه ی خیلی خوبیه که بریم یه نگاه گذرایی به این محصولات توی کشور خودمون بندازیم:

1. قالی ‌بافی: هنر فوق العاده زیبا و محشر قالی ‌بافی یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ ترین صنایع دستی ایران محسوب میشه که معمولاً با استفاده از پشم یا ابریشم بافته می ‌شه. شاید خیلی وقت ها توی فیلم ها و سریال های خارجی هم دیده باشین که صحبت از قالی ایرانی به عنوان یه محصول با ارزش و قیمتی میشه. خیلی ها تابلو فرش ها رو به عنوان کادو لاکچری مردانه می دونن و برای مناسبت های خاص سعی می کنن یه طرح مناسب رو انتخاب کنن و هدیه بدن.

2. جاجیم ‌بافی: جاجیم ‌بافی یکی از صنایع دستی قدیمی و زیبای ایرانه که به بافتن قالی ‌هایی با طرح ‌های چوبی و رنگارنگ گفته میشه و فوق العاده با شکوهه. اگه توی روز جهانی صنایع دستی به نمایشگاهی رفتین که جاجیم بافی هم به نمایش گذاشته شده بود، حتما سعی کنین برید و با دقت جاجیم ها رو تماشا کنین تا تفاوتشون با فرش ها رو بهتر متوجه بشین.

3. سفالگری: سفالگری هم یکی دیگه از صنایع دستی پرطرفدار توی ایران هستش که شامل ساختن و تزئین کردن انواع سفال‌ ها، لوازم خونگی و ظروف مختلف میشه. سفالگری یه هنر تخصصی حرفه ای با کلی ظرافت و زیباییه که خیلی وقت ها افراد برای رسیدن به آرامش به این هنر پناه می برن و سعی می کنن با یاد گرفتن این هنر از وقت های آزادشون لذت بیشتری ببرن. بعضی ها هم محصولات سفالی رو انتخاب خیلی خوبی برای خرید کادو می دونن حالا چه برای کادو روز جهانی صنایع دستی و چه برای مناسبت های مختلف دیگه. چرا که نه؟ هم تنوع خیلی بالایی دارن و هم این که با خرید اون ها از این صنعت بی نظیر حمایت کردین.

4. میناکاری: و اما یکی دیگه از محبوب ترین و باشکوه ترین هنرهای روز جهانی صنایع دستی توی کشورمون میناکاری هستش که یه هنر دستی باستانی محسوب میشه و توی این هنر از ترکیب مس، زرگری یا همون طلا کاری و رنگ ‌آمیزی با رنگ ‌های خاص استفاده میشه. به احتمال زیاد خانم ها خیلی خوب با هنر میناکاری روی طلا آشنایی دارن که نتیجه ی اون زیورآلات فوق العاده شیک و خیره کننده ست و یه گزینه ی فوق العاده مناسب برای کادو لاکچری زنانه محسوب میشه.

 5. معرق کاری: توی این هنر دستی، چوب با استفاده از تکنیک ‌های مختلف برش داده میشه و به شکل های مختلف زیبا و تزئینی منحصر به فرد رنگ آمیزی میشه و در نهایت هنری فوق العاده شگفت انگیز رو به نمایش میذاره

 6. مس‌کاری: آخرین موردی که می خوایم بهش اشاره کنیم هم مس ‌کاری هستش که یکی از صنایع دستی خیلی قدیمی ایرانه. مس کاری به ساختن انواع ظرف های مسی، جزئیات، تزئینات و نقش ‌و نگارهای خشگل روی سطح های مسی گفته میشه.

 به جز موارد بالا که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی خدمتتون عرض کردیم، صنایع دستی ایران شامل سازه ‌های سنتی، طلاسازی، نقاشی سنتی، گلیم بافی، مروارید کاری و خیلی از صنایع دیگه هم می‌ شه. این صنایع دستی نه تنها زیبایی ‌ها و هنر کشورمون رو نشون میدن، بلکه نشونه ای از تلاش، حرفه ای بودن و مهارت بازاریابی مردم ایران برتی حفظ ارزش‌ های فرهنگی و هنری خودشون هستن. شما هر کدوم از موارد بالا رو می تونین به عنوان یه ایده کادو برای کسی که خیلی براتون ارزش داره در نظر بگیرین.

  

صنایع دستی در شهرهای ایران:

معمولاً هر شهر و منطقه ای از ایران صنایع دستی خاص و معروف به اسم خودش رو داره برای همین هم هستش که می گیم این مناسبت یعنی روز جهانی صنایع دستی به شدت با کشورمون گره خورده. این جا می خوایم بعضی از شهرهای ایران که صنایع دستی اون ها میشه گفت توی کل دنیا معروفه رو براتون بگیم که لازمه به عنوان به ایرانی این شهرها و هنرهاشون رو بشناسین.

1. اصفهان: اصفهان رو میشه یکی از بزرگترین و مهم ترین مراکز صنایع دستی ایران دونست که توی این صنعت : قالی ‌بافی، میناکاری، نقاشی های قلمزنی و سفالگری اصفهان درجه یک و شناخته شده هستش.

2. تبریز: بی شک همه ی شما عزیزان هم می دونین که هنر قالی باقی تبریز خیلی بی نظیره و بهترین و زیباترین نقش و نگارهای فرش رو می شه توی این شهر پیدا کرد. بالاتر هم گفتیم که تابلو فرش ها به عنوان یه ایده کادو خاص شناخته میشن.

3. کاشان: کاشان رو فراموش نکنیم. این شهر زیبا هم به قالی ‌بافی، سفال گری و گلیم ‌بافی معروفه.

4. یزد: به عنوان چهارمین شهر از زیباترین و خاص ترین صنایع دستی اجازه بدین که از یزد حرف بزنیم. یزد شهر مطرحی برای صنایع دستی مختلف مثل قالی ‌بافی، مس ‌کاری ، طلا کاری و جواهرسازی هستش که خانم ها هم به شدت عاشق طلاها و جواهراتش هستش. توریست های زیادی هم وقتی که توی روز جهانی صنایع دستی از این شهر دیدن می کنن جذب صنایع دستیش می شن.

5. قم: قم معروف به مس‌کاری و تولید عناصر زینتی مذهبی است.

6. کرمان: کرمان شهری است که مشهور به فرش کرمان، گلیم‌بافی و معرق کاری است.

اگه برای روز جهانی صنایع دستی به دنبال خرید کادو هستین خوبه که بدونین شهرهای دیگه ای مثل خرم ‌آباد، لاهیجان از استان گیلان، قزوین، گرگان، شیراز و همدان هم صنایع دستی متنوع و زیبایی دارن که تمام این هنرهایی که اسم بردیم رو هم می تونین توی این شهرها پیدا کنین.

خوشحال می شیم شما هم برامون از صنایع دستی شهری که ساکن هستین اگه توی لیست بالا نبود بنویسین چون که قطعا این صنعت به همین چند موردی که ما این جا بهش پرداختیم محدود نمیشه و خیلی گسترده تر و متنوع تر از این حرفاست.

به نظر میاد که به اندازه ی کافی درباره روز جهانی صنایع دستی و نقش کشورمون توی این روز نوشتیم و بهتره که بریم سراغ معرفی چند تا گزینه ی فوق العاده جالب برای کادو دادن به عزیزانتون.

راستی اگه کادو سالگرد ازدواج می خواین تهیه کنین تا همسرتون رو حسابی غافلگیر کنین بهتره که حتما مقاله ی مربوط به این مناسبت رو که براتون نوشتیم بخونین که هم کلی نکته ی مهم در مورد انتخاب این کادو ی خیلی مهم براتون گفتیم و هم این که گزینه های جور وا جور و متناسب با سلیقه های مختلف می تونین توش پیدا کنین و امکان نداره که برای این مناسبت جلوی همسرتون شرمنده بشین.

این جا قصد داریم که بهتون چند تا گزینه کادو به مناسبت روز جهانی صنایع دستی معرفی کنیم که متفاوت تر از اون چیزیه که شما احتمالا فکر می کنین. آخه معمولا توی این شرایط همه میرن سراغ صنایع دستی ای که بالا بهشون اشاره کردیم که البته کار قشنگیه. اینم بگیم که شما مثل همیشه می تونین هم از تست شخصیت شناسی هم کمک بگیرین.

 

کادو مناسب روز صنایع دستی

امروز ما می خوایم کادوهایی رو بهتون معرفی کنیم که باهاشون بشه کارهای دستی خیلی قشنگی درست کرد و برای اشخاصی که به صنایع دستی علاقه دارن اما علمش رو ندارن خیلی خیلی مناسبه و شاید همین کادو ها در جدیدی به روشون باز کنه و اون ها رو به سمت یادگیری هنرهای مختلف هدایت کنه. پس باهامون همراه باشین که این گزینه های جالب و جدید رو از دست ندین.

 

کیت 33 عددی کامل لوازم کار با رزین

 این روز ها خیلی استفاده از رزین توی محصولات مختلف دیده میشه و از کوچیک و بزرگ علاقه ی زیادی به استفاده از اون ها پیدا کردن. جالبه بدونین که مراکز زیادی هم پیدا می کنین که کار با رزین رو به شما آموزش می دن، از کلاس های تابستونه ای که مدارس برای بچه ها برگزار می کنن تا موسسه های تخصصی و حرفه ای هنر های مختلف. خیلی هم اتفاقا قشنگ و خاصن. شما می تونین به عنوان ایده کادو برای روز جهانی صنایع دستی این کیت 33 عددی کامل لوازم کار با رزین رو هدیه بدین. علاوه بر این که این کادو خیلی غافلگیر کننده و جدیده تازه به طرز خوبی کامله. یعنی این که شما هر لوازمی که فکرش رو بکنین برای کار با رزین بهش نیاز پیدا می کنین توی این کیت 33 تایی می تونین ببینین و استفاده کنین.

 

کیت-33-عددی-کامل-لوازم-کار-با-رزین

 

یه نکته هم بگیم این جا، سعی کنین اگه فرصتش رو ندارین یا فکر می کنین به هر علتی دوست ندارین زیر بار هزینه ی کلاس های آموزشی کار با رزین برین، می تونین توی سایت هایی مثل یوتیوب کلی ویدیو های آموزشی و خوب که برای مبتدی ها هم هست پیدا کنین و با استفاده از این کیت به اون چیزی که می خواین برسین. این هم بدونین که شما با رزین می تونین برای روز جهانی صنایع دستی هدیه کوچک برای یادگاری برای دوستتون یا هر شخص دیگه ای که بهش علاقه دارین درست کنین که مطمئن باشین این کادو ارزش خیلی بالایی هم داره.

 

بیاین ببینیم دومین کادویی که براتون در نظر گرفتیم چی هست

  

ست 21 عددی ابزار مجسمه سازی با خاک رس:

 

ست-21-عددی-ابزار-مجسمه-سازی-با-خاک-رس

 

اگه از اول مقاله ما رو همراهی کرده باشین می دونین که یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین صنایع دستی سفالگری هستش. سفالگری با استفاده از گل مخصوصی که بخشی ازش خاک رس هستش انجام میشه و میشه خیلی ظریف و قشنگ لوازم جور وا جور درست کرد. اما خب همین سفالگری علاوه بر این که دستگاه مخصوص به خودش رو می خواد، تخصص بالایی هم نیاز داره. می خوایم برای روز جهانی صنایع دستی این ست 21 تایی ابزار مجسمه سازی با خاک رس رو معرفی کنیم که حتی می تونه به عنوان هدیه تولد مردانه هم به داد شما برای وقتی که هیچ ایده ای توی ذهنتون نیست، برسه.

بهتره روی اسم این کادو کلیک کنین تا مشخصات و جزئیات بیشترش رو ببینین.

 

جعبه کیت خیاطی 124 عددی برای مبتدی تا حرفه ای:

 

جعبه-کیت-خیاطی-124-عددی-برای-مبتدی-تا-حرفه-ای

 

یکی از هنرهایی که هیچ وقت هیچ وقت طرفدارهای خودش رو از دست نمیده خیاطی هستش. اتفاقا روز به روز هم این هنر وسیع تر و زیباتر میشه و افراد زیادی رو به سمت خودش جذب می کنه. به همین خاطر هم برای روز مهم جهانی صنایع دستی یه جعبه کیت خیاطی 124 عددی برای مبتدی تا حرفه ای رو براتون در نظر گرفتیم که حتی برای کار با چرخ خیاطی هم لوازم خوبی داره. جعبه ش هم طراحی خیلی قشنگی میشه که همین طراحی بهتون کمک می کنه تا بتونین برای کادو برای دوست به راحتی انتخابش کنین. کلا تمام لوازم توی جعبه هم خیلی قشنگ و فانتزی انتخاب شدن و زیبایی خیلی منحربه فردی دارن.

یادمون نره که همیشه برای مناسبت هایی مثل روز جهانی صنایع دستی خریدن هدیه برای کوچیک تر ها رو فراموش نکنیم. شما با این کار به بچه یاد می دین که به فرهنگ و هنر احترام بذارن و یادشون نره که کشورشون چه قدر توی این زمینه ها پر افتخار و فعال بوده و هست.

 

 ست کامل کاردستی کودکان مناسب برای تکالیف مدرسه:

 

 

قطعا یادتون میاد که وقتی مهدکودکی یا دبستانی بودین مرتبا پروژه های کاردستی مختلف باید انجام می دادین. خبر خوب اینه که این اتفاق توی سال های اخیر بیشتر از قبل توی مدارس دیده میشه و به اهمیت کار با دست برای تقویت خلاقیت بچه ها و کمک به یادگیری بیشتر و هماهنگی دست ها و چشم ها پی برده شده. اگه شما خودتون بچه های این سن و سالی دارین و یا دوست دارین که برای خواهر زاده یا برادر زاده تون به مناسبت روز جهانی صنایع دستی هدیه تهیه کنین بهتره که انتخاب شما یه ست کامل کاردستی کودکان باشه که همه جور وسیله ای توش پیدا میشه. ضمن این که این گزینه برای اون دسته از عزیزانی که همیشه برای پیدا کردن کادو پسر 10 ساله و کمتر به مشکل بر می خورن خیلی خیلی گزینه ی مناسبیه. معطل نکنین و برین توی صفحه ی این ست کامل و اون رو سفارش بدین.

 

بریم سراغ دو تا گزینه ی خیلی خیلی پر طرفدار ولی کمیاب

 

کیت کامل لوازم و آموزش ساخت کیف چرمی WADORN:

 

کیت-کامل-لوازم-و-اموزش-ساخت-کیف-چرمی-wadorn

 

تا حالا بهش فکر کردین که خودتون خیلی راحت می تونین کیف دستی برای خودتون درست کنین که تازه جنسش هم چرمی باشه. کیت کامل لوازم ساخت کیف چرمی وادرن بهتون این امکان رو میده که خیلی راحت و آسون کیفی درست کنین که هیچ کس باورش نشه که کار دسته. کارتون که تمام شد شما کیفی توی دستتون دارین که شبیه به کیف های برند هستش و خیلی هم جادار و خوبه. بیاین به مناسب روز جهانی صنایع دستی این کیف رو به عنوان کادو برای خودم تهیه کنین و کلی لذت ببرین.

 

از اون جایی که متوجه شدیم کادوجو هامون به محصولات چرمی علاقه زیادی دارن و از طرفی هم کار با چرم و درست کردن لوازم مختلف یه هنری هستش که خیلی ها به سمتش میرن، تصمیم گرفتیم یه گزینه ی دیگه هم برای کادو روز جهانی صنایع دستی مشابه با ایده ی قبلی بهتون معرفی کنیم که متناسب با سلیقه ی خودتون و یا شخصی که می خواین کادو رو براش تهیه کنین دستتون برای انتخاب باز باشه. تازه این سبک کادو ها کادو برای همکار خانم هم می تونه باشه و خیلی هم اتفاقا کادو ی یه قول معروف نفیسی محسوب میشه.

 

لوازم کامل دوخت کیف کراس بادی چرم با الگو

 

 

این یکی کادو همون جوری که می تونین از توی عکسش هم ببینین مدل متفاوتی داره و با بند قابل تنظیمی که توی این ست برای شما در نظر گرفته شده می تونین به فرم های متنوعی ازش استفاده کنین. رنگش هم که روشن هستش و ست کردن لباس ها باهاش خیلی راحته.شما هر چیزی که برای درست کردن یه کیف شیک و کاربردی نیاز داشته باشین توی این ست هم می بینین. از قرقره و گیره های با کیفیت گرفته تا بند های مختلف کوچیک و بزرگ.اگه فکر می کنین این گزینه ها برای آقایون زیاد مناسب نیستن بهتره که سری به مقاله ی کادو برای مرد متاهل بزنین.خب این هم از روز جهانی صنایع دستی و اهمیتش و کادو های متناسب با این روز.

یادتون باشه که برای این که از جدیدترین اخبار مربوط به سایت خبر داشته باشین حتما پیچ اینستاگرام کادویاب ما رو دنبال کنین.

 

اگه هر سوال یا مشکلی برای سفارش هاتون داشتین می تونین با تیم پشتیبانی تماس بگیرین. بچه های پشتیبانی تا مشکلتون رو بر طرف نکنن دست بردار نیستن.

تیم کادویاب روز جهانی صنایع دستی رو به همه ی عزیزان دوست دار هنر تبریک می گه. شاد باشید.

1403-03-16