لیست کادوهایی که فک می کنیم خوبه، ولی نباید بخریم !



محبوب ترین پست ها

لیست کادوهایی که نباید بخریم

همیشه تیم کادویاب از بایدهای کادو دادن براتون گفته و نوشته ، امروز وقتشه دیگه که یه کم به نباید های کادو دادن فکر کنیم تا از داستان های ناخوشایند احتمالی جلوگیری کنیم.

 

لیست کادوهایی که نباید بخریم رو بررسی کنیم و ببینم اصلا ضرورت این کار از چه جهت اینقدر مهمه.

تا حالا هر چی نوشتیم درباره پیشنهادات جذابی بود که برای ایده کادو در جواب کادو چی بخرم مناسب بودن. برای مناسبت های مختلف و افراد مختلف نزدگیمون تا حد زیادی ایده کادو بررسی کردیم . اما حالا وقتشه که به خط قرمز هایی که توی هدیه دادن باید رعایت کنیم یه نگاهی بندازیم و اونا رو بشناسیم. کادویاب با یه بررسی کلی متوجه شد که خیلی وقتا آدما از کادوهایی که دریافت می کنن راضی نیستن. به احتمال خیلی قوی برای خیلی هاتون این اتفاق افتاده یا حداقل توی جشن تولد یا جای دیگه دیدید که وقتی یه نفر کادوش رو باز می کنه و تو همون ثانیه اول از صورتش کاملا مشخصه که اصلا خوشحال نشده از اون هدیه اما به رسم ادب سریعا تلاش می کنه خودش رو جمع و جور کنه و هیجان نشون بده ، همون یک ثانیه برای کسی که کادو رو خریده کافیه که ته دلش خالی بشه و حالش گرفته بشه از این که طرف مقابلش رو نتونسته راضی و خوشحال کنه. چالش دوست شناسی کادویی فراموش نشه.

 

لیست کادوهایی که نباید بخریم

 

توی مقاله  روان شناسی کادو دادن به طور کامل به این موضوع پرداختیم که خرید کادو همیشه با خودش یه پیامی رو منتقل می کنه ، پس دونستن لیست کادوهایی که نباید بخریم به ما کمک می کنه که توی انتقال پیام موقع هدی دادن درست عمل کنیم و موفق باشیم.

 

واقعیت اینه که این لیست می تونه خیلی بلند بالا و اختصاصی باشه. یعنی برای شرایط مختلف و روابط مختلف و باید ها و نبایدهای ایده کادو تغییر پذیره. تیم ما یه لیست کلی بهتون میده از مواردی که باید رعایت کنین تا توی زمان کم اون چیزی رو که باید از مقاله دریافت کنین و بیخودی با ریز شدن توی موارد خاص سرتون رو درد نمیاره.

 

تصمیم گیری را به عهده کادو گیرنده نگذارید

بار مسئولیت تصمیم گیری رو با کادویی که خریدید روی دوش طرف مقابلتون نذارید. یعنی چی؟

این سعیده! دیروز تولدش بوده و دوست صمیمی سعید چون درگیر بوده با کادو چی بخرم و به جواب درستی نرسیده، کارت بانکی بهش هدیه داده. سعید خوشحال نیست! سعید ناراحته! بار بعد که خواستید کارت هدیه بدید به کسی قیافه سعید بیاد جلو چشمتون!

 

تصمیم گیری را به عهده کادو گیرنده نگذارید

 

یکی از بدترین ایده کادو ها مواردیه که شخص کادو گیرنده مجبوره برای استفاده از اون ها برنامه ریزی کنه. مثل کارت هدیه بانکی ! کارت هدیه با مبلغ مشخصی پول که فقط می شه باهاش خرید کرد. آخه اینم شد کادو خداییش ؟ حتی از پول نقد هم بدتره کارت هدیه بانکی. بعضی ها دوست ندارن موقع خرید ، کارت هدیه رو به فروشنده بدن و از این بابت خجالت می کشن. تازه بعضی وقتا رمز این کارت ها پاک میشه و ... اما بدتر از همه تاریخ انقضای اوناست. شما با هدیه دادن کارت هدیه دارید به طرف می گین که این مبلغ مشخص رو فقط می تونی توی این زمان مشخص استفاده کنی. حالا باید برا استفاده از کادوی شما برنامه ریزی هم بکنه!

مورد دیگه که تو همین دسته قرار می گیره کارت هدیه استفاده از خدماتی مثل ماساژ هستش. این کارت ها اکثرا تاریخ انقضا دارند و شما باز هم بار مسئولیت برنامه ریزی برای استفاده از کادوتون رو دارید میندازید رو دوش اون طفلکی. اگر اصرار دارید همچین هدایایی رو به عنوان ایده کادو انتخاب کنید از قبل مطمئن بشید که اون شخص برنامه ی آزاد و منعطفی برای استفاده ازش داره و یا می شه تاریخ استفاده از اون خدمات رو عوض کرد.

 

 راهنمای انتخاب هدیه کوچک برای یادگاری

 

به جای گل ، گیاه بخرید:

داستان از این قراره که خیلی از ما موقع فکر کردن به ایده کادو و کادو چی بخرم خودخواه می شیم. اینجوری که دوست داریم یه چیزی بخریم که چشم بقیه دربیاد! بیشتر به خودمون و اون جایگاهی که کادو بهمون توی جمع میده فکر می کنیم تا به کسی که داریم بهش کادو می دیم. پس میریم سراغ یه دسته گل بزرگ با گل های گرون و یه جورایی پر زرق و برق. الان این دسته گل قراره چه قدر عمر کنه ؟ چند روز کسی که دسته گل رو هدیه گرفته بهش نگاه می کنه و یاد شما میفته ؟ در بهترین حالت بگیم یک هفته . درسته خیلیا گل دوست دارن و با دیدنش خوشحال میشن اما هیچ وقت نمی تونه نقش کادوی اصلی شما رو بازی کنه. پس دسته گل رو می ذاریم تو لیست کادوهایی که نباید بخریم . به جاش یه گلدون گیاه بخرید. هم عمر طولانی تری داره ، هم این که هربار که بهش آب میدن یا میزان رشدش توجهشون رو جلب می کنه یاد شما میفتن. گلدون رو هم می تونین خودتون انتخاب کنین تا اون زرق و برقی که مد نظرتونه کادوتون داشته باشه. اینم بگیم این ایده کادو یکی از بهترین ها برای هدیه دادن بابت خرید خونه هست. بعدا درباره ایده کادو های جذاب برای خرید خونه حتما براتون بیشتر می نویسیم.

 

به جای گل ، گیاه بخرید:

 

 

5 نکته مهم بسته بندی و تزئین کادو

 

 

لوزام مصرفی خونه نخرید!

گزینه بعدی لیست نباید ها به خرید لوازم مصرفی خونه و مایحتاج زندگی تعلق می گیره. بله درسته که هزینه ها بالا رفته و تو این شرایط اقتصادی خرید برا خیلی ها سخت میشه. ولی به هیچ عنوان مایحتاج زندگی به عنوان ایده کادو گزینه ی جالبی نیست. حتی خیلی وقتا ممکنه به عنوان یه جور توهین محسوب بشه.

 

لوزام مصرفی خونه نخرید!

 

با علایق خودتون کادو نخرید:

یکی دیگه از خودخواهانه ترین نوع خرید هدیه، انتخاب کادو بر اساس علایق خودتونه. بارها دیدیم که شخص اصلا علایق و سلایق طرف مقابل رو در نظر نمی گیره و با توجه به نیاز خودش خرید می کنه. بیشتر هم بین زن و شوهرا این اتفاق میفته. مثلا یکیشون حس می کنه دوست داره تو خونه کنسول بازی داشته باشه ، در عین خودخواهی میره و به عنوان هدیه برا شریک زندگیش کنسول بازی می خره که خودش هم بتونه استفاده کنه ، کم کم این داستان به رقابت تبدیل میشه و به جاهای باریک کشیده میشه. پس مراقب باشید.

گوتمن معتقده که : "آگاه بودن، حیاتی‌ترین مرحله در آداب هدیه دادن است" . نمی شناسید ایشون رو؟ یه روان شناس خیلی معروف آمریکاییه.

 

 

نباید ها برای کادو ی بچه ها

یکی از پرخطرترین و ریسکی ترین کادوها ، کادو روز مرد هست. منظورمون خرید کادو برای پسر و دختر دوست و آشناست نه بچه های خودتون. طبیعیه که هرکس شیوه تربیتی مخصوص به خودش رو برای بچه هاش در نظر می گیره و در مورد استفاده از وسایل و استایل زندگی بچه ش به نحو خاصی تصمیم می گیره. هیچ وقت نباید  بدون در نظر گرفتن طرز فکر اون ها اقدام خاصی بکنید. حتی توی خرید لباس برای اون ها باید با احتیاط عمل کنین. نباید فقط به خواسته های بچه ها توجه کنین. مراقب باشین که سنگ نندازین توی رابطه ی پدر مادرها با بچه هاشون.

 

 

چند تا نباید کوچیک

انتخاب کادو برای کسی که دوسش دارین باید جوری باشه که اون شخص رو همیشه به یاد شما بندازه. با خریدن وسایل مصرفی که زود تمام میشن این شانس رو از هردوتون می گیرید. کادوهایی مثل شمع ها یا لوازم بهداشتی به عنوان هدیه اصلی شما اصلا ایده کادو خوبی نیستن.

کادوهای شخصی هم برای افرادی که جزو خانواده ی درجه یک شما نیستند به هیچ عنوان نخرین. باعث خجالت و شرمندگی دو طرف میشه و شرایط و روابط رو تحت تاثیر قرار می ده.

برای افراد مسن کادوهایی که یادآور سن اوناست به هیچ عنوان نخرین. مثلا کرم های ضد چروک برای خانم های میان سال ممکنه ناراحت کننده باشه. خودشون می خرن نگران نباشین.

 

سخن پایانی:

 خیلی ها معتقدن خریدن کادوهایی مثل عطر دوری میاره یا خریدن کفش به عنوان کادو رو خوب نمی دونن و.... این افکار خرافی فقط باعث میشه که گزینه های خوب ایده کادوتون رو از دست بدین. عطر ، کفش ، آینه و خیلی چیزهای دیگه فقط اشیای بی جونی هستن که خود آدما ساختنشون. هیچ کار خاصی با روابط و زندگی شما نمی تونن بکنن. نگران نباشین و از لیست نباید ها درشون بیارین

کادویاب امیدواره که با این لیست کادوهایی که نباید بخریم تونسته باشه یه تاثیر هر چند کوچیکی توی فرهنگ کادو دادن ایجاد کرده باشه.

 

بیشتر .. منبع : learnthaiwithmod.com

1402-08-10