کادویاب و اداب هدیه دادن



محبوب ترین پست ها

امروز تصمیم گرفتیم یکم راجع به آداب هدیه دادن صحبت کنیم. خیلی وقتا ممکنه هدیه بسیار خوبی خریده باشیم ولی به دلیل عدم رعایت آداب شخص مورد نظر احساس خوبی از دریافن هدیه نداشته باشه.

 

اداب هدیه دادن

 


اهمیت توجه به موارد مختلف 


این اداب یکی از موارد مهمیه که متاسفانه خیلی ها بهش توجه نشون نمی دهند و اطلاعات زیادی در موردش ندارند. شما برای هر مناسبت و برای هر شخصی که دارید فکر می کنید چی بخرم کادو تولد باید به یه سری نکات خیلی مهم توجه ویژه ای نشون بدید. رعایت اون ها می تونه نشونه ای از شخصیت شما باشه. از نظر کادویاب هدیه دادن یه جورایی یه امر مقدس محسوب میشه و نباید سرسری ازش رد شد. خیلی وقتا پیش میاد که شخصی که هدیه رو تهیه کرده بیشتر از شخص هدیه گیرنده ذوق و اشتیاق داره. این نشون دهنده ی زبان ابراز عشق آدما هم می تونه باشه. همون طور که می دونیم یکی از 5 روش ابراز عشق توسط روان شناسان هدیه دادن به اطرافیان و نزدیکان معرفی شده. پس بیاید با تیم ما همراه بشید و بیشتر درباره ی این اداب ارزشمند بدونیم.

 

توجه به میزان صمیمیت و شکل رابطه

ایده کادو مهم تر از اون برای کی می خوام بخرم ؟ این که موقع خریدن هدیه توجه کنید که رابطه و میزان صمیمیتتون با طرف مقابل به چه صورت هست یکی از اداب پر اهمیت هدیه دادن محسوب میشه. مثلا شما هیچ وقت نمی تونین هدیه ای که برای دوست صمیمی خودتون تهیه می کنید رو به عنوان کادو برای همکار هم بخرید. شما با دوست صمیمی تون شوخی ها و اوقاتی دارید که خیلی بعیده همون ارتباط رو با مدیرتون رو هم داشته باشید. یا خیلی بعیده که به این فکر کنید که برای مدیر یا رئیسم  کادو ولنتاین چی بخرم  پس اینجا چیزی که اهمیت پیدا می کنه حفظ حریم های روابط و توجه به اون هاست. البته برعکس این موضوع هم می تونه صادق باشه. تصور کنین که شما با کسی آشنا و وارد رابطه شدید و تلاش بر محکم تر کردن رابطه و ایجاد صمیمیت و نزدیکی بیشتری دارید ، اینجاست که خرید یه هدیه اشتباه پیغام نادرستی رو به طرف مقابلتون می رسونه و می تونه رابطه تون رو خدشه دار کنه. کادویاب با توجه به این مورد ، هنگامی که شما قصد پیدا کردن هدیه رو دارید بخشی رو به مشخص کردن نسبت شخص هدیه گیرنده برای شما اختصاص داده تا شما با رعایت این مورد از اداب بتونین به راحتی هدیه مناسبی رو انتخاب کنین.

 

توجه به سن و جنسیت


اینجا می رسیم به بخش جنجالی و پر حرف و حدیثه سن ! تیم ما می خواد برا شما روشن کنه که وقتی می گیم توجه به سن موقعی که میگیم کادو چی بخرم مهمه ، دقیقا یعنی چی. واقعیت اینه که سن شناسنامه ای افراد با سن احساسی و درونی اون ها می تونه خیلی متفاوت باشه. یعنی این که شما پیش میاد فردی رو بشناسید که توی دهه 5 ام یا 6 ام زندگیش باشه ولی تفریحات و علایقش به نسل های بعد از خودش بیشتر شبیه باشه و حتی بالعکس. پس تو این شرایط چیزی که بیشتر از همه موقع ایده کادو  اهمیت پیدا می کنه شناخت کافی ما از طرف مقابل هست. البته که در کنارش فاکتور سن رو هم تا حد معقولی لحاظ می کنیم. شما هیچ وقت هدیه ای رو که به یه دختر بچه 3 ساله میدید برای یه فرد 60 ساله انتخاب نمی کنین. مورد بعدی جنسیت افراد هست. اینجا لازمه که اشاره کنیم تیم ما شدیدا با جنسیتی کردن هدیه برای افراد مخالفه اما در مواردی خاص پیش میاد به این قسمت قضیه هم توجه کنیم. شما تو سایت می تونین با مشخص کردن سن و جنسیت به چیزی که می خواید بیشتر نزدیک بشید.

 

مشخص کردن هدف هدیه دادن


خیلی واضحه که ما همیشه هدفی برای هدیه دادن به کسی داریم. حتی ممکنه هدفمون خیلی کوچیک باشه ولی قطعا هرچی که باشه ارزشمنده. شما قبل از این که از خودتون بپرسید کادو چی بخرم برای خودتون مشخص کنین هدف چیه ؟ برای یه مناسب خاص مثل تولده ، یا صرفا برای خوشحال کردن و ابراز عشق و علاقه ست. گاهی حتی هدیه خریدن می تونه برای دلجویی و عذرخواهی کردن باشه. وقتی هدف مشخص باشه انتخاب هدیه مناسب هم قطعا راحت تر میشه. یادمون نره که بیشتر مواقع ارزش معنوی هدیه خیلی بیشتر از ارزش مادی اون می تونه باشه پس مهم نیست که شما دارید مثلا کادو تولد مردانه ارزان می خرید یا هرچی . تیم ما با آگاهی از این مورد هم در جهت کمک به شما قبل از انتخاب هدیه از شما خواهش می کنه که هدف و مناسبت مورد نظر خودتون رو مشخص و انتخاب کنید تا هدیه های پیشنهادی هیجان انگیزی رو برای شما به نمایش بگذاره.

 

بسته بندی هدیه


مورد آخر اما بسیار با اهمیت بحث بسته بندی هدیه ای که تهیه شده هست. وقتی که به جواب کادو چی بخرم رسدید و اون رو تهیه کردید با یه بسته بندی یا کاغذ کادوی زیبا ، جلوه و ارزش بیشتری می تونین به هدیه ای که خردید بدید. پیش اومده اون قدر بسته بندی کادو زیبا و فوق العاده بوده که شخص با دیدن اون بسیار به وجد اومده و قبل از بازکردن کادو کلی عکس باهاش گرفته. وقتی شما هدیه خریداری شده رو توی بسته بندی مناسبی قرار می دید علاوه بر این که ارزش اون رو حفظ می کنید بلکه به طرف مقابل این پیام رو می رسونید که براش ارزش قائل بودید و نه تنها برای انتخاب و تهیه هدیه زمان صرف کردید که برای زیباتر کردن اون با تزئیات و بسته بندی های زیبا وقت گذاشتید. نوع اهدای کادو و زبان بدن ما هم اینجا اهمیت پیدا می کنه. شما باید با شیوه ای مناسب و ادای جملاتی شایسته کادو ی خودتون رو اهدا کنید. 
تیم ما سعی داشت به طور خلاصه مروری به موارد مهم داشته باشه. البته که از این اداب هرچه بگیم کم گفتیم.

 

کادویاب

منبع

1402-07-02